fbpx

Chińczycy dominują na rynku marketplace’ów. Amazon w odwrocie.

Amazon nie jest już największym marketplacem, a wśród największych dziesięciu tego typu podmiotów aż cztery pochodzą z Chin.

Ciekawostką w zestawieniu Internet Retailera jest miejsce 9, które piastuje Flipkart – e-targowisko z Indii, które od 2018 roku należy do Walmartu.  Aktualna wycenia tej spółki to 22 miliardy dolarów, z obrotami blisko 3 miliardy i zatrudnieniem na poziomie 30.000 osób. Flipkart posiada szereg marek własnych, i zaczynał od sprzedaży książek – podobnie jak Amazon, z którego wywodzą się założyciele tej hinduskiej firmy.

Niemniej zadziwiający jest udział Argentyny – przedstawiciel tego południowoamerykańskiego kraju przegonił nawet Hindusów. Tym samym wylądował na 8. pozycji! MercadoLibre znaczy wolny market w hiszpańskim. Aktualnie operuje nie tylko w Argentynie ale także w: Boliwii, Brazylii, Chile, Kolumbii, na Kostaryce i Dominikanie, oraz w: Meksyku, Ekwadoerze, Gwatemali, Hondurasie, Peru, Panamie, Urugwaju i Wenezueli. A to daje blisko 175 milionów użytkowników.

W zestawieniu znalazło się także miejsce dla odległej Japonii. Zajął je oczywiście Rakuten, który mimo swoich wielkich ambicji wyraźnie odstaje od Amazona zarówno zdolnością do światowej ekspansji, jak i oferowanymi rozwiązaniami wychodzącymi poza handel.

Wśród chińskich gigantów najsłabiej wypadło AliExpress – raptem na 7. miejscu. Zdecydowanie lepiej poradził sobie lokalny konkurent JD.com, zaś zwycięzcami rankingu zostali Taobao (także własność grupy Alibaba) oraz Tmall, którego twórcą jest Jack Ma, właściciel grupy Alibaba.

USA godnie reprezentuje Amazon – chociaż jest dopiero trzeci. Za nim znajduje się eBay. Jego dynamika na poziomie 5,5 procenta daje do myślenia, jak potoczy się przyszłość, tego portalu – niegdyś liderującego światowemu e-commerce.

Zestawienie TOP10 zamyka Houzz  z USA. Marketplace skupiony na architekturze i wnętrzach. Sprzedaje wszystko co ma związek z domem i jego wyposażeniem, a w szczególności designem.

Zostaw odpowiedź