fbpx

Chińscy sprzedawcy biorą Amazona szturmem, USA w stagnacji

Chińscy e-przedsiębiorcy sprzedają już nie tylko przez Alibabe i AliExpress – coraz częściej sięgają po Amazona.

Najlepszy sposób aby dotrzeć do europejskich i amerykańskich konsumentów? Dla Chińczyków to już nie ich rodzime portale, które budzą w Europejczyków skojarzenia niekoniecznie pozytywne i niekoniecznie sugerujące wysoką jakość – czy to obsługi, w tym języka, czy to samych produktów.

Wygląda na to, że podobnie sądzą chińscy sprzedawcy internetowi, którzy szturmem ruszyli na Amazona. Ten, w ciągu ostatniego roku odnotował, że w skali globu z firmowego marketplace’a zaczął korzystać aż milion nowych użytkowników, a 40 procent z nich to, uwaga uwaga, Chińczycy. Wchodząc w szczegóły, ów milion sprzedawców pojawił się w okresie nawet krótszym niż rok.

Skoro 40 procent nowych sprzedawców w marketplace pochodzi z Chin, to jak wygląda reszta rozkładu?

  • Niemcy – 10%
  • Wielka Brytania 10%
  • Francja – 9%
  • Włochy – 8%
  • Hiszpania – 8%

To pozwoliło Europie utrzymać fotel lidera w dynamice wzrostu – europejskie kraje odpowiadają aż za 45 procent całkowitego wzrostu marketplace’a Amazona w ostatnim roku. Innymi słowy, na resztą świata przypada tylko 15 procent, a to oznacza niemniej ciekawą informację: marketplace Amazona w rodzimych Stanach Zjednoczonych nasycił się. A to może, ale nie musi postawić pod znakiem zapytania dalszy dynamiczny wzrost koncernu Jeffa Bezosa.

Zostaw odpowiedź