fbpx

Choice in eCommerce przygląda się producenckim zakazom dotyczącym handlowania w sieci

Europejska organizacja Choice in eCommerce wzięła pod lupę wszelkiej maści zakazy wydawane przez producentów, które uniemożliwiają e-sprzedawcom sprzedaż w sieci.

Wszystkich, którzy spotkali się już z tym problemem organizacja zachęca do wypełnienia specjalnej ankiety.Zapewne pamiętacie zeszłoroczną burzę medialną, jaka powstała wokół marek Nike i Adidas po tym, jak ich właściciel próbował narzucić polskim dystrybutorom całkowity zakaz handlu na Allegro. W czerwcu br. podobna sytuacja dotknęła mieszkańców Zachodniej Europy, handlujących w sieci, kiedy to BigJigs, firma produkująca drewniane zabawki dla dzieci, starała się narzucić identyczne restrykcje.

Badanie Choice in eCommerce ma na celu zebranie możliwie kompleksowych danych na temat podobnych zakazów i ich konsekwencji dla europejskiego handlu internetowego. Autorzy podkreślają, że wyniki zostaną rozpowszechnione w mediach. Ankieta jest dostępna w języku angielskim, niemieckim, francuskim i włoskim. Wersja anglojęzyczna jest dostępna pod tym adresem.

Zostaw odpowiedź