fbpx

Chrisa Lake’a tablica okresowa kontent marketingu

Chris Lake, naczelny eConsultancy stworzył znakomity przewodnik po marketingu treści (content marketing), która pozwoli każdemu pracownikowi działu marketingu na bardzo dogłębne przemyślenie swoich możliwości, narzędzi, celów i strategii.

Jeśli gubicie się w możliwościach dzisiejszego kontent marketingu to warto ową tabelę zwyczajnie wydrukować i przyszpilić nad biurkiem.

 

A zgubić się nie jest szczególnie trudno. Zwłaszcza, gdy prowadzimy marketing kilku marek czy też sklepów internetowych – wszędzie różne wymagania i różne strategie. Siedmiostopniowa skala punktowa prowadząca do sukcesu wg Chrisa Lake’a zakłada następujące etapy wdrażania kontent marketingu:

  1. Zdefiniowanie strategii – co istotne, dopiero po pewnym czasie.
  2. Wybór planowanych formatów komunikacji treści.
  3. Szukanie pomysłów na typy treści – najbardziej kreatywna część planowania.
  4. Rozpowszechnianie wykreowanych w punkcie trzecim treści.
  5. Namierzenie kluczowych metryk pomiarowych i szukanie optymalnej drogi do realizacji celów.
  6. Upewnienie się, co do tego, że w treści zostały zaimplementowane tzw wyzwalacze emocji, które sprawią, że materiał będzie powielany przez kolejnych użytkowników.
  7. Na koniec – sprawdź wszystko raz jeszcze.

 

 

Plik w wysokiej rozdzielczości dostępny jest w linku poniżej

https://assets.econsultancy.com/images/0004/5832/The_Periodic_Table_of_Content_Marketing.png

 

 

Zostaw odpowiedź