fbpx

Co 5-ty e-mail marketingowy nie trafia do adresata

Return Path, globalny dostawca rozwiązań e-mail marketingowych zaprezentował raport “Placement Benchmarks”, który informuje o globalnej skuteczności e-mail marketingu.

Z raportu wynika, że światowymi liderami w skuteczności doręczeń e-mailów marketingowych jest Ameryka Północna. Nieźle wypadła także Europa.

 

Jak pokazuje poniższa grafika w USA aż 5% e-maili reklamowych wpada do SPAM-u, zaś 9% jest blokowana lub błądzi i nigdy do adresata nie trafia. To daje skuteczność na poziomie 86%. Lepiej wypadli w tym względzie Kanadyjczycy, którzy doręczają 9 na 10 wiadomości.

 

 

Reszcie świata, w tym Europejczykom idzie już znacznie gorzej – tutaj doręczanych jest 8 na 10 wiadomości. Najgorzej jest w Azji – skuteczność na poziomie 64% to dramatyczny wynik.

 

 

Kolejny interesujący wykres to podział na branże. Najczęściej do spamu trafiają reklamy przemysłu wytwórczego i nie ma w tym nic dziwnego, od kiedy głównym nadawcą tego typu wiadomości stały się kraje azjatyckie. Najskuteczniej radzi sobie rynek wydawniczy, który doręcza ze skutecznością 97%.

 

 

Pełny raport można pobrać tutaj
http://landing.returnpath.com/placement-benchmarks-2013

Zostaw odpowiedź