fbpx

Co czeka branżę nowych technologii w 2014?

Microsoft, Intel, Apple, Facebook, Twitter – to giganci rynku IT, których w rozpoczynającym się roku czeka sporo wyzwań.

Serwis Marketwatch przygotował zestawienie czekających wciąż na swoją odpowiedź najważniejszych pytań w branży.

1. Kto zostanie nowym CEO Microsoftu?

Po tym, jak w sierpniu 2013 r. Steve Ballmer (byłego prezesa zarządu Microsoftu) ogłosił odejście z firmy, stanowisko dyrektora generalnego nadal pozostaje puste. Kto je obsadzi? Na razie jest to wielką niewiadomą, ale giełda nazwisk już dawno ruszyła. Wśród najpoważniejszych kandydatów wymienia się Stephena Elopa, byłego prezesa Nokii (której dział odpowiedzialny za produkcję smartfonów, został jakiś czas temu przejęty przez… Microsoft) oraz Alana Mulally, cenionego w amerykańskim biznesie specjalisty od zarządzania, obecnie prezesa zarządu Forda.

windows phone

Smartfony Nokia Lumia z Windowsem Phone (fot. materiały prasowe)

Kimkolwiek będzie osoba, która stanie za sterami komputerowego kolosa, będzie ją czekać sporo wyzwań. Microsoft przestał być już dawno maszynką znoszącą złote jajka i musi stawić czoła rosnącej presji ze strony konkurencji, praktycznie na każdym polu swojej działalności.

2. Czy Apple zdobędzie serca Chińczyków?

Państwo Środka to dla firmy, zarządzanej przez Tima Cooka prawdziwa kopalnia złota. Zgodnie z raportem firmy badawczej Counterpoint, udział Apple w chińskim rynku smartfonów wzrósł w październiku 2013 r. do poziomu 12 proc., z… 3 proc, jaki zanotowano we wrześniu ubiegłego roku.

iPhone 5s

iPhone 5s (fot. materiały prasowe)

Pytanie brzmi, czy korporacja z Cupertinio na tym poprzestanie czy też uda się jej jeszcze nieco z mobilnego tortu dla siebie uszczknąć?

3. Facebook i Twitter – co z zyskami z reklam mobilnych?

Liderzy zestawień najpopularniejszych sieci społecznościowych w świecie zachodnim mają w tym roku sporo do udowodnienia. Przede wszystkim inwestorzy giełdowi mają nadzieję, że giganci pokażą w końcu zyski, czerpane z reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. To bowiem w ten sposób coraz częściej użytkownicy z nich korzystają.

Co jeszcze bardziej istotne, Facebook zmaga się z rosnącym odpływem nastolatków, o czym pisałem w Mensis w tym miejscu. Mark Zuckerberg będzie musiał zatem udowodnić, że jego portal to coś więcej, niż tylko chwilowa moda.

4. Intel musi na dobre wejść do segmentu mobile

Intel Mobile

Smartfon z podzespołami Intel Mobile (fot. materiały prasowe)

Jeszcze kilka lat temu, przepis na zysk u światowego lidera w produkcji procesorów był dość prosty. Wszystko sprowadzało się do wypuszczenia na rynek w równych odstępach czasu szybszych i wydajniejszych procesorów, które były niemal natychmiast rozchwytywane przez klientów. Co jakiś czas dobry humor giganta psuła firma AMD, ale umówmy się – nigdy nie zagroziła na serio jego pozycji.

Niestety, podobnie jak wymieniony przeze mnie wyżej Microsoft, Intel również przespał rosnące znaczenie smartfonów i tabletów, wskutek czego w minionych latach musiał nadrabiać stracony czas. Czy w tym roku uda mu się zagrozić na poważnie, największemu rywalowi na tym polu – ARM?

Zostaw odpowiedź