fbpx

Co czwarty Polak korzysta z bankowego konta internetowego

Blisko 20 milionów Polaków ma dostęp do bankowości internetowej, z czego połowa aktywnie zarządza wirtualnie swoim kontem. To znakomity wynik w kraju, gdzie oficjalnie pracuje 16 milionów osób.

Ilość aktywnych bankowych kont internetowych rośnie jak na drożdżach. W 2006 roku było to nieco ponad 4 miliony, rok później równo 5 milionów. W 2010 roku już lekko ponad 9 milionów. Kolejne dwa lata to przyrost o następny milion. Trudno o lepszy prognostyk dla e-commerce na najbliższe lata.

Z drugiej strony, jak pokazują badania Trusted Shops tylko co trzeci internauta z Polski regularnie kupuje w sieci. To słaby wynik biorąc pod uwagę stosunkowo szeroki dostęp do sieci i kont internetowych oraz już wyrobiony nawyk korzystania z nich.

 

Nie inaczej przedstawia się średnia wartość koszyka zakupowego w Polsce. Rocznie wydajemy na zakupy w sieci około 400 euro, podczas gdy średnia dla reszty Europy wynosi ponad 1000 euro. To dobitnie pokazuje wciąż potężną różnicę w sile nabywczej Polaków na tle wybranych krajów Europy Zachodniej: Niemiec, Francji, Hiszpanii oraz UK.

 

Nie warto jednak wpadać w przygnębienie. Jeśli spojrzymy na sprawę szerzej, to nie ma zasadniczych przeszkód, aby wkraczać na zachodnioeuropejskie rynki internetowe, gdzie klient jest zdecydowanie zamożniejszy.

Zostaw odpowiedź