fbpx

Co zrobić ze stroną produktową z niedostępnym asortymentem?

Matt Cutts, znany nam już z kilku innych wpisów szef działu ds walki ze spamem w wynikach wyszukiwania Google’a postanowił podzielić się swoimi refleksjami na temat tego, co sklep internetowy powinien począć z nieaktualną stroną produktową.

Usuwać, czy nie usuwać, oto jest pytanie!

 

Odpowiedź w wielkim skrócie brzmi – zasadniczo nie usuwać. Warunek jest jeden – strona w dalszym ciągu powinna być funkcjonalna dla użytkowników. Na przykład, warto zostawić stronę z produktem, który zawiera wiele recenzji produktu.

 

Inny sposób na zachowanie strony z produktem, który wyszedł ze sprzedaży to wyeksponowanie produktów powiązanych. To mądre rozwiązanie pozwoli zadowolić wszystkie, trzy strony tego równania: sklep, Google’a oraz użytkowników. Ci ostatni dowiedzą o produktach komplementarnych, sklep zarobi na sprzedaży, zaś Google nie „zdepozycjonuje” strony, ponieważ będzie w dalszym ciągu użyteczna.

 

Zupełnie inaczej Matt Cutts postrzega rolę nieaktualnych stron w dużych portalach takich jak Craiglist – o tym warto dowiedzieć się z poniższego video.

1 komentarz

  1. Jubileo.pl 18-03-2014

Zostaw odpowiedź