fbpx

Consumer Watchdog: Google Shopping powoduje wzrost cen produktów

Przez monopol Google konsumenci muszą płacić nawet o 67% drożej za produkty – do tak niecodziennych wniosków doszła organizacja dbająca o interesy konsumentów Consumers Watchdog.

Temat jest w USA na tyle ważki, że dokument stworzony przez Consumers Watchdog zacytował i omówił VentureBeat.

 

Chociaż raporty Google mówią, że ceny CPC w systemie AdWords rok do roku spadają to Consumers Watchdog zapatruje się na tę sprawę zupełnie inaczej i przytacza na to dowody.

 

Według 14 niezależnie przeprowadzonych testów produkty, które znajdowały się w Google Shopping były droższe niż w innych, konkurencyjnych porównywarkach cenowych.Zaś owe 67% zwyżki dotyczy ceny pewnego tostera, który najtaniej kosztował 29.95 USD, zaś oferta Shopping rozpoczynała się od ceny 49.95 USD.

 

Zarzut ze strony Consumer Watchdog jest następujący: w momencie, kiedy Google zdecydowało się na wprowadzenie opłat w usłudze Shopping część sprzedawców wycofała swoje oferty, zaś druga część pozostała, ale z wyższymi cenami, ewentualnie podniosła je, aby zarobić na opłaty Google’a.

 

Drugi argument dotyczy pokrycia prawie całej strony z wynikami wyszukiwania, a przynajmniej jej najlepszych fragmentów własnymi reklamami i usługami. A to nie pozwala przebić się innymi usługodawcom, którzy mogą zaoferować dostęp do serwisów prezentujących tańsze oferty cenowe.

 

Link do całego raportu

http://www.consumerwatchdog.org/resources/googlereport112513.pdf

 

Zostaw odpowiedź