fbpx

Content is the king

Chociaż Bill Gates użył tego zwrotu dobre 20 lat temu, to dopiero teraz widać, jak proroczą myśl wypowiedział założyciel Microsoftu. Pokazują to badania brytyjskiego rynku marketingowego, gdzie blisko 20% marek przeznacza połowę i więcej swojego budżetu na produkcję treści marketingowych.

Co ciekawe, 2% brytyjskich marek przyznało się, że na kontent marketing wydaje 100% budżetu!

 

Zapytacie jak to możliwe? Nie jest niewykonalne, ponieważ Internet aż ugina się od darmowych „rozpowszechniaczy” ciekawych treści marketingowych. Mając do dyspozycji narzędzia takie jak Facebook, Twitter, YouTube, Google – każdy z nas staje dziś przed wyborem – dzielić budżet na kreacje/treści marketingowe i na płatne dotarcie/dystrybuowanie owych treści, czy też wydać 100% na super-ciekawy kontent i zaufać społecznościom oraz ich masowej sile rażenia.

 

 

Jak widać na powyższym wykresie 30% opiekunów marek w UK wydaje na kontent mniej niż 10% swoich budżetów – tutaj dominuje wciąż stary paradygmat. Kolejne 32% wydaje od 10 do 49% – w tym wypadku mamy do czynienia z formą łączącą wydatki na tworzenie oraz dystrybucję treści. No i największe zaskoczenie badania –
 Miejmy nadzieję, że porządnie ukryto tożsamość przepytanych osób i firm, gdzie prowadzono badanie.

 

 

Zostaw odpowiedź