Content is a king

Content marketing w Polsce został zbadany i zdiagnozowany

Jest zrozumiały, inspirujący, użyteczny i wzbudza rozmowy – oto najważniejsze czynniki przepisu na dobry content według badania „FCP – Barometer” IRCenter. W celu stworzenia dokumentu przepytano polskich usługodawców oraz zamawiających usługi strategii komunikacyjnej. Wnioski są ciekawe.

 

Już za trzy lata content będzie na tronie

Aż 90 proc. ankietowanych (zainteresowanych content marketingiem) przekonuje, że strategia zorientowana na content osiągnie dominującą pozycję za trzy lata. W przyszłości największe znaczenie ma też mieć jakość zamiast ilości, z kolei budowane opowieści powinny być prezentowane całościowo, łącząc kanały owned, paid i earned. Dlaczego warto stawiać na content? Przede wszystkim z uwagi na wpływ na decyzje zakupowe czy łatwiejsze pozyskiwanie nowych klientów. Co ciekawe, uczestnicy badania twierdzą, że content marketing nie ma aż tak istotnego znaczenia w kontekście zwiększenia wiarygodności marki.

 

Przepis na sukces w content marketingu

O składowych dobrego contentu wspomnieliśmy już na początku tekstu. Teraz czas na zaprezentowanie odpowiedzi na pytanie o to, jak stworzyć optymalną historię. W tym przypadku nie ma niespodzianek, co oznacza, że historie powinny wzbudzać ciekawość, skłaniać do dzielenia się nimi przez odbiorców, a także nadawać twarz marce czy firmie. Jednocześnie 70 proc. badanych wskazuje pomiar efektywności jako najtrudniejszą część strategii opartej na content. Raport wykazał również, że szkolenia bądź doświadczenie dziennikarskie są niezbędnymi kompetencjami w tworzeniu treści wysokiej jakości.
To ważna informacja dla ludzi trudniących się dziennikarstwem, gdyż w badaniu zawarto także informacje o odczuciach dotyczących wydatków na działania w różnych rodzajach mediów. O ile mobile (93 proc.) i online (89 proc.) notują zdecydowaną przewagę odpowiedzi wskazujących na wzrost, to media drukowane mają tylko 4 proc. optymistycznych głosów. Aż 59 proc. ankietowanych wybrało opcję „wydatki zmniejszają się”.

Więcej na stronie badaniacontentmarketing.pl.

Zostaw odpowiedź