fbpx

Content marketing wg IAB część 1

IAB Polska właśnie opublikował nowy raport na temat marketingu treści. Z tej okazji pokażemy kilka najciekawszych informacji, jakie zawiera raport. Wśród jest także definicja content marketingu, proponowane rodzaje treści, strategie oraz kanały dystrybucji.

Z raportu możemy się także dowiedzieć, jaka jest rola marketingu treści w „branded content”, reklamie natywnej oraz klasycznym SEO.

 

 

Zacznijmy od definicji content marketing według specjalistów reprezentujących IAB. Ta zdaniem autorów zawiera się w szerszej filozofii „inbound marketingu”, czyli takiego, który pozwala sam się odnajdować. Wynika to z zastosowania unikalnej treści, która pozytywnie wpływa na pozycjonowanie oraz rozpowszechnianie w Internecie treści drogą social media.

 

Autorzy zwracają także uwagę na koncepcję marketingu głoszoną przez Setha Godina. Ten wierzy, że odbiorca w określonych sytuacjach może wyrażać chęć przyswajania informacji marketingowych. Zwracają przy tym uwagę na powiązanie między „koncepcją Setha Godina” oraz „filozofią” inbound marketingu. Trudno powiedzieć, jak odnoszą się do siebie konkretnie te dwa bardzo niekonkretne konstrukty.

 

Definicja content marketingu zawarta w raporcie IAB nie spełnia w sensie naukowym, czy logicznym postulatu faktycznej definicji, ale trudno jej odmówić intuicyjności. Ponadto, przeplata w sobie funkcje, cele oraz informacje o tym, czym marketing treści nie jest. Spróbujmy zebrać podane przez IAB informacje w skrótowej formie:

  • marketing treści dostarcza treści dopasowanie do potrzeb odbiorców,
  • treści powinny mieć atrakcyjną formę,
  • treści powinny być wiarygodne,
  • treść powinna odnosić się do zakresu działalności marki,
  • tworzenie i rozpowszechnianie treści to proces długofalowy, który zakłada zrealizowanie określonego celu,
  • treść nie powinna nakłaniać do zakupu,
  • treść pozycjonuje markę jako eksperta w swojej dziedzinie.

 

Zostaw odpowiedź