fbpx

Content marketing wg IAB – część II

IAB Polska właśnie opublikował nowy raport na temat marketingu treści. Z tej okazji pokażemy kilka najciekawszych informacji, jakie zawiera raport. Wśród jest także definicja content marketingu, proponowane rodzaje treści, strategie oraz kanały dystrybucji.

Z raportu możemy się także dowiedzieć, jaka jest rola marketingu treści w „branded content”, reklamie natywnej oraz klasycznym SEO.

 

 

W pierwszej części dowiedzieliśmy się, czym zdaniem ekspertów IAB jest, a czym nie jest content marketing. Z pewnością, w definicji, która wyklarowała się w poprzednim newsie kontrowersje może wzbudzać informacja o tym, że marketing treści nie powinien zachęcać do zakupu. Warto byłoby sprostować, że najpewniej chodzi o to, aby treść nie zawierała bezpośredniego wezwania do zakupu.

 

Chociaż i tutaj można się zastanawiać, gdyż wielu konsumentów poszukuje poradników zakupowych, które zawierają wskazania konkretnych produktów i rodzi się pytanie, czy sklep internetowy, który przygotuje ranking najlepszych butów do biegania z odesłanie do swojej strony uprawia content marketing, czy też nie? Pozostawiam to pytanie do rozważenia autorom raportu i przechodzę do krótkiego omówienia strategii content marketingu według raportu IAB.

 

Strategia przygotowania content marketingu winna wg IAB składać się z następujących etapów (nazewnictwo zaczerpnięte z raportu):

1. Cele i wskaźniki, czyli stworzenie założeń kampanii.

2. Persony, czyli opisanie istotnych cech grupy, do której chcemy tracić z treścią.

3. Top of mind, czyli zawężenie zakresu, w jakim chcemy budować ekspercki wizerunek marki.

4. Proces zakupowy, czyli przygotowanie założeń treści, które skłonią potencjalnych klientów do poszukiwania dalszych informacji, a tym samym inicjacji procesu zakupowego.

5. Kalendarz redakcyjny, czyli harmonogram publikacji, w ramach którego dobieram metody, czyli sposoby kreowania treści oraz kanały ich dystrybucji.

6. Realizacja i pomiar, czyli wdrożenie oraz istotne wybór sposobu mierzenia sukcesu. Może to być liczba odsłon, publikacji etc.

 

O szczegółach dystrybucji i wyboru sposobu treści przeczytacie w przewodniku dostępnym na stronach IAB Polska.

Zostaw odpowiedź