Wczoraj w dziale Elektronika serwisu Allegro pojawiły się artykuły poradnikowe, pomagające konsumentom w podjęciu decyzji zakupowej. To kolejne miejsce po subserwisie insporacje.allegro, w którym możemy znaleźć ekspercie treści. Czy to początekj większych zmian u wciąż największego gracza w polskim e-commerce?
Na obecnym etapie w dziale “Elektronika” widocznych jest 5 artykułów. Ich tematyka dotyczy popularnych w tym segmencie produktów: dysków SSD, czytników e-booków, telewizorów z rozdzielczością 4K oraz alkomatów samochodowych. Co ciekawe obecny jest również tekst, nie odnoszący się w sposób bezpośredni do konkretnych produktów “Jak skutecznie blokować niechciane połączenia?”, wpisujacy się w modny ostatnimi czasy w ramach działań z obszaru content marketingu, trend oferowania konsumentom treści typu “jak to zrobić?”.
Na stronie danego poradnika, w prawej szpalcie pojawiają się oferty produktów, do których nawiązuje treść. Oferty dotyczą wyłącznie produktów sprzedawanych w trybie “Kup teraz”.
Treści, pomagające użytkownikom Allegro w podjęciu zakupowe decyzji to w mojej ocenie dość mocny dowód na to, że content marketing nie jest jedynie kolejnym, nic nie znaczącym slowem – wydmuszką bądź symbolem chwilowej mody, ale narzędziem, w którego skuteczność zdają się wierzyć najwięksi, również tacy giganci jak Allegro.
Śmiem zauważyć, że pytanie, jakie e-sprzedawcy winni sobie dziś zadać nie brzmi, kiedy treści poradnikowe i infografiki włączyć w obszar e-marketingowych działań, ale dlaczego nie zrobiliśmy tego do tej pory?
Bardzo dobra wzmianka. Właśnie dlatego content marketing będzie w 2015 mega ważnym zjawiskiem.https://mensis.pl/wp-admin/edit-comments.php#comments-form
To nie tytko kwestia zwiększenia sprzedaży co też kwestia wciśnięcia w google na wysokie pozycje kategorii stron. Google lubi treści więc jest szansa, że te podstrony będą wyżej w indeksie dla nie których za[ytań
@Michał, Tomasz Wydra: W pełni się zgadzam z jedną i drugą opinią.