fbpx

Cross-selling i up-selling, czyli raz jeszcze nieco podstaw

Cross-selling, up-selling to tradycyjne metody zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym.

W dobie pogoni za nowoczesnymi ale nie zawsze skutecznymi formami promocji, warto spojrzeć na to co działa od lat, nie wymaga inwestycji i niestandardowych technologii.

Cross-selling i upselling

cross-selling-i-up-selling

Up – selling – technika polegająca na sprzedaży aktualnemu klientowi droższych produktów, które mają charakter ekskluzywny, o podwyższonym standardzie. Dosłownie to sprzedaż dodatkowa, czyli oferowanie klientowi zestawu produktów wysokiej jakości, pod warunkiem że zdecyduje się on na wskazany, pojedynczy produkt. Podczas oglądania produktów (np. odzież wysokogórska za 600 zł) i dokonywania zakupu przez klienta w e-sklepie, automatycznie mogą mu się wyświetlić propozycje produktów o lepszych parametrach (np. odzież za 800 i 1000 zł), wyższej jakości, z lepszych materiałów.

Cross – selling. Kojarzysz słowa wypowiadane w McDonaldzie – „coca -cola do tego”? To właśnie sprzedaż krzyżowa, czy sugerowana propozycja produktu do wybranego już produktu. Cross-selling to sprzedawanie klientowi dodatkowych opcji do złożonego już zamówienia lub produktów komplementarnych (uzupełniających). Cross – selling może wykorzystać na przykład e-sklep z butami. Klientowi składającymi zamówienie na nowe pantofle możesz zaproponować pastę czyszczącą do butów.

Warto również skorzystać z innych podstawowych, a przez wielu niestety zapomnianych metod. Personalizuj produkt – klient niezdecydowany raczej się wstrzyma, konkretna sugestia ułatwi mu podjęcie decyzji zakupowej, stwórz własną listę TOP10 produktów i określ je jako rekomendowane przez Twój e-sklep. Stwórz listę bestsellerów, bo wielu klientów podejmuje decyzje zakupowe na podstawie wyborów innych osób. Stawianie siebie w pozycji autorytetu, eksperta danej kategorii, również może zwiększyć zainteresowanie Twoją ofertą. Gwarantuj swoim klientom terminową dostawę, staraj się o staranne opakowanie produktu, a także docieraj do swoich klientów jak największą ilością kanałów marketingowych (Allegro, porównywarki cenowe, kampanie CPC). Pamiętaj, że klient rzadko dokonuje zakupu przy pierwszym kontakcie ze sklepem.

Zostaw odpowiedź