fbpx

Cyfrowy marketing w roku 2014 – co, gdzie i jak?

Agencja marketingu cyfrowego (internetowego) Webmarketing123 postanowiła przepytać ponad 500 fachowców w swojej branży: o cele, sposoby oraz narzędzia w ramach tegorocznego budżetu.

A jest co wydawać, już 25% ogólnego budżetu przedsiębiorstw w USA idzie na marketing cyfrowy.

 

Wśród najważniejszych celów marketingowców w tym roku jest generowanie leadów oraz zwiększanie sprzedaży. Trzecim najważniejszym celem jest pozyskanie uwagi potencjalnych klientów. Co ciekawe, w przypadku B2C dobre public relations jest ważniejsze nawet od generowania leadów.

 

Jakimi metodami będą posługiwać się w tym roku amerykańscy marketingowcy? Przede wszystkim 63% z nich planuje zwiększenie wydatków na kontent marketing, o czym już wiemy z innej infografiki. 50% planuje zlecić prace związane z SEO i SEM zewnętrznym firmom. Najmocniejszy punkt to wzrost wydatków na reklamy mobilne – tutaj aż ¾ wszystkich respondentów zapowiedziało wzrost nakładów.

 

Jednak największym wyzwaniem pozostaje pomiar ROI. Nie ma kanału sprzedaży, w którym pewność pomiaru ROI sięgała by choćby 40-50%. Najlepszy pomiar zapewnia e-mail marketing, gdzie 36% transakcji jest jednoznacznie klasyfikowana jako efekt wysyłki mailowej.

 

Na drugim miejscu jest SEM, ale i tu jedynie 29% transakcji nie budzi wątpliwości co do źródła pochodzenia. Kanały sprzedaży SEO, display i social media pozostają właściwie niezbadane do końca, a nawet w połowie. Trzeba przyznać, że to szokujące informacje.

 

Zostaw odpowiedź