fbpx

Czarny Piątek w Polsce: ruch w górę, konwersje w miejscu

Criteo wykonało analizę ponad 15 milionów transakcji realizowanych na desktopach, smartfonach i tabletach przez działające w Polsce e-sklepy. Co z niej wynika?

Ostatni tydzień listopada to moment przełomowy, jeśli chodzi o ruch w polskich sklepach internetowych. Wtedy to najgwałtowniej wzrasta ruch i osiąga maksimum w okolicy połowy grudnia, dwa tygodnie przed świętami. W porównaniu do pierwszego tygodnia listopada, ruch w sklepach online w połowie grudnia wzrasta o blisko 40 procent. Dwa tygodnie przed świętami ruch powoli zaczyna spadać aż do 28 grudnia, kiedy to zaraz po świętach znowu wspina się na wyżyny.

Tyle w kwestii terminów na jakie każdy pracownik sklepu internetowego powinien uważać. Co ponadto ustaliło w swojej analizie Criteo?

  • 40 procent osób korzysta z różnych urządzeń podczas procesu zakupowego
  • osoby korzystające z kilku urządzeń zwykły przeglądać sklepy na tabletach lub smartfonach zaś zakupy robią na klasycznych komputerach desktop
  • 95% klientów wraca do sklepu internetowego po pozytywnym doświadczeniu zakupowym
  • 82% klientów sklepów internetowych już korzysta lub chciałoby skorzystać z kodu promocyjnego podczas przedświątecznych zakupów
  • pomimo wzrostu ruchu współczynnik jest na poziomie podobnym jak w ciągu reszty roku

Jakie z tego wnioski? Po pierwsze, badanie wygląda na przeprowadzone poprawnie, ponieważ terminy wzrostu i spadku ruchu pokrywają się z wieloletnimi obserwacjami większości branżowców oraz innymi badaniami. Ciekawostką jest za to fakt, że pomimo wzrostu ruchu i gorączki zakupowej na stosunkowo stałym poziomie pozostaje średni zmierzony w trakcie 15 milionów transakcji współczynnik konwersji.

Jak stwierdza samo Criteo, pierwszy wniosek jaki się nasuwa to ten, że promocje w polskich sklepach nie są jeszcze dość dobre aby zachęcić do zakupów wyraźnie większy odsetek osób odwiedzających strony www. Inny może sugerować zwiększy poziom ROPO, ponieważ w polskiej rzeczywistości wzrost zakupów internetowych idzie w parze ze wzrostem marketingu wielokanałowego.

 

Zostaw odpowiedź