fbpx

Czas ładowania stron e-commerce o 30% w górę

Co kilka miesięcy aktualizujemy informacje na temat szybkości ładowania największych na świecie witryn e-commerce – wszystko to dzięki okresowemu raportowi Radware. Raport ów zazwyczaj ukazuje się kwartalnie i bardzo rozważnie porównuje dane rok do roku.

Pora na letnie wydanie, które po raz kolejny druzgocze webmasterów i projektantów najbogatszych sklepów internetowych świata.

 

 

Radware zaczyna od mocnego uderzenia twierdząc, że 86% e-sprzedawców nie dostarcza swoim użytkownikom optymalnego user-experience. Potem jest już tylko gorzej. Przeciętny czas pełnego ładowania strony e-commerce na świecie wynosi dramatycznie złe 10.7 sekundy. Zaś czas do wyrenderowania widocznej części strony to 6.2 sekundy.

 

Jak pokazuje w swoim badanu Radware rok temu wynik pełnego załadowania strony oscylował w granicach 7.2 sekundy, co oznacza wydłużenie czasu w tym roku o 49%. TTI (time to interact), czyli czas do załadowania strony w stopniu, który daje możliwość klikania na aktywne elementy także wzrósł, chociaż tutaj jest lepiej. To znaczy gorzej o jedyne 27%, z 4.9 do 6.2 sekundy.

 

Czym jest spowodowany ten kataklizm? Rosnącą wagą stron oraz liczbą elementów, które są ładowane. Rok do roku waga urosła z 1007 do 1677 kilobajtów, zaś liczba elementów ładowanych z 82 do 100.

 

Dla odmiany, najszybsze międzynarodowe strony www e-commerce to:

  • abebook.com
  • amazon.com
  • adpost.com
  • walgreens.com
  • amazon.co.uk
  • netflix.com
  • zappos.com
  • barnesandnoble.com
  • cduniverse.com
  • wiley.com

 

 

Zostaw odpowiedź