fbpx

Czego młodzież szuka w social media?

Na tytułowe pytanie odpowiada raport Forrestera “The Facebook Factor: American Youth Online“, który zasadniczo dotyczy młodzieży amerykańskiej.

Ale jak powszechnie wiadomo nasza młodzież gorsza nie jest i uważnie kopiuje zachowania amerykańskich rówieśników. Stąd i my przyjrzyjmy się, co im w duszy gra.

 

Forrester, który przeprowadził badanie amerykańskiej młodzieży drugi rok z rzędu przygotował specjalną infografikę na temat opinii nastolatków o firmach działających w social media.

 

Zacznijmy od tego, że blisko 2/3 z nich lubi przedsiębiorstwa posiadające konta w serwisach social media i lubi wchodzić z nimi w interakcję – to dobry wynik, który pozwala z nadzieją myśleć o przyszłości reklamy w social media.

 

Poza tym, 42% respondentów stwierdziło, że chętnie zapoznaje sę z najnowszymi produktami lub usługami jakie wchodzą do oferty marek, których są fanami.

 

Tylko 4% mniej dzieli się tymi informacjami ze znajomymi i rodziną! Trzeba w tym miejscu zauważyć, że z 2/3 nastolatków, którzy są fanami jakiejś marki około połowa aktywnie ja wspiera – to znakomity wynik!

 

Jeszcze lepiej jest ze śledzeniem treści, jakie marka zamieszcza – czyni tak blisko połowa amerykańskich nastolatków przesiadujących w sieci. Niewiele mniej bo 42% oczekuje także prezentów i zniżek.

 

Na koniec wisienka na torcie – odpowiedzi na pytanie: jakiej aktywności marki oczekujesz w social media/ za pomocą narzędzi social media?

 

48% – słuchania, co mam do powiedzenia oraz odpowiedzi, jeśli mam pytania.
48% – interakcji ze mną i z resztą konsumentów.
47% – dostarczania zniżek/prezentów fanom.
45% – pytanie mnie o zdanie (na temat marki, jej produktów, usług)
30% – stworzenie forum internetowego w celu wymiany opinii na temat produktów marki z innymi konsumentami.

Zostaw odpowiedź