fbpx

Czerwona torebka: Liczymy na dalszy, dynamiczny rozwój e-commerce

Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej sieci dyskontów Czerwona Torebka, aktualnego właściciela jednej z najstarszych i największych księgarni internetowych w kraju twierdzi, że rozwój dyskontów i e-commerce to dwa najważniejsze trendy w polskim handlu.

Zdaniem Shmidta, Polacy coraz bardziej przekonują się do zakupów w sieci. Rynek e-handlu, jak podkreśla Schmidt, rośnie rocznie w tempie ok. 30 proc. Jednak nie oznacza to, że nie wymaga zmian.

Polacy mają z e-commerce’em dwa problemy: nie lubią płacić kartą kredytową przez internet, bo się tego trochę boją i wolą zapłacić w punkcie odbioru, a po drugie: nie lubią czekać w domu na kuriera. To jest słaba propozycja, kiedy ktoś nam każe czekać w domu od godziny 15 do 20, bo kurier przyjedzie. Ja pracuję, nie mam na to czasu

tłumaczy.

W związku z tym sklepy internetowe powinny dostosowywać do klientów swoją ofertę. Schmidt podkreśla, że należący do Czerwonej Torebki sklep Merlin.pl umożliwia osobisty odbiór i zapłatę za towar w punkcie odbioru. Do końca tego roku w całym kraju ma być ich ok. 500. Spółka umożliwia także odbiór zamówień w należących do niej sieci sklepów Małpka Express. Jest ich już ok. 250, a do końca roku ta liczba ma się podwoić.

Schmidt liczy, że dzięki rozpoznawalnej marce i dużej skali działalności Merlin.pl będzie rósł nawet szybciej niż cały rynek e-commerce. Czerwona Torebka jest gotowa inwestować w rozwój tego sklepu, który działa już od 15 lat.

Przypomnijmy, że sieć Czerwona Torebka stała się właścicielem księgarni Merlin na początku lutego 2013 r. (informowaliśmy o tym tutaj), po tym kiedy nie udało się to Empikowi. Z kolei w październiku ubiegłego roku Merlin informował o planach udostępnienia własnego czytnika e-booków – Merbooka oraz abonamentowego systemu dystrybucji książek.

Zostaw odpowiedź