fbpx

Jak często powinniśmy to robić?

Wielu z nas zadaje sobie to pytanie – jak często powinniśmy umieszczać nowe posty w mediach społecznościowych? Odpowiedź jest daleka od jednoznacznej. Co prawda zaczniemy od słynnego eksperckiego: „to zależy”, ale potem pokażemy trochę konkretów.

A to wszystko dzięki infografice Sumall (sumall.com).

O tym, że już od pewnego czasu jakość, a nie ilość treści w social media decyduje o popularności marek pisaliśmy nie raz. Teraz zaprezentujemy nowe statystyki dotyczące częstotliwości postów, jakie marki powinny umieszczać w różnych mediach społecznościowych. Warto jednak pamiętać, że to tylko statystyka. A jak wiadomo gdy wyprowadzamy psa to statystycznie i opiekun i pies mają po trzy nogi. Innymi słowy – poniższa infografika to dobry punkt zaczepienia do własnych refleksji, badań i obserwacji.

Zacznijmy od tego, że na najwięcej postów możemy sobie pozwolić na Pintereście – aż pięć! – nic dziwnego, wszak to same zdjęcia. Z drugiej jednak strony, na Instagramie trzeba być już dużo bardziej powściągliwym i lepiej zamykać się w dwóch dziennie.

Twitter nastawiony na krótkie treści (przynajmniej do niedawna), także dość dobrze wciska w głowy swoich odbiorców kolejne komunikaty. Co zaskakujące, podobnie jest z Google Plus, które także spokojnie pozwala na publikację trzech postów dziennie – być może to efekt tego, że mało kto jeszcze publikuje tam cokolwiek.

Na drugim biegunie mamy Linkedin, na którym trzeba mocno uważać z publikacjami – góra 1 dziennie, wszak użytkownicy przebywają tam krótko i oczekują konkretów. Dwa posty dziennie akceptują użytkownicy Facebooka (i tak dużo, jak na ilość treści, jaka przepływa przez linię czasu), oraz odwiedzający blog (zaskakująco dużo).

Źródłami danych dla wniosków z infografiki były: Linkedin, Constant Contact, Track Social, Union Metrics, Hubspot i Social Bakers.

 

how-often-post-social-media-infographic.jpg

https://sumall.com/

Zostaw odpowiedź