fbpx
Znajomość firmy InPost

Czy 61% Polaków faktycznie już zna InPost?

Skutecznie prowadzony PR, niekończący się szum wokół kolejnych przetargów na obsługę przesyłek listowych, wielkie już nie tylko na skalę Polski sukcesy Paczkomatów to najkrótsza lista powodów, dla których InPost wyrył się w pamięci Polaków.

Zrobił to na tyle dobrze, że jak twierdzi MillwardBrown znajomość tej marki deklaruje blisko 2/3 wszystkich Polaków. To znakomity wynik, ale odrobinę naciągany.

 

Dlaczego naciągany? Dlatego że badanie ma charakter deklaratywny, zaś sposób pomiaru jest wybitnie wspomagający. Normalne badanie znajomości marki przebiega w sposób niewspomagany tzn prosi się o wymienienie marek z danego sektora. Ewentualnie, prezentuje się wiele logotypów lub nazw i prosi o wskazanie znanych i nazwanie ich. Stosuje się też warianty mieszane.

 

W tym wypadku zapytano wprost o to, czy respondent zna określoną markę. To znacząco poprawia wyniki, ale z drugiej strony – uprawnia do ich publikacji. W końcu 61% odpowiedziało tak, zaś MillwardBrown nie opublikował wszystkich wyników np. pytań sprawdzających ową znajomość, jeśli takowe były. Nie poinformowano też o doborze próby oraz liczbie respondentów, jaka wzięła udział w badaniu. Jak na standardy MillwardBrown to dość niecodzienne zdarzenie.

 

Dowiedzieliśmy się za to że:

„Ze szczegółowej analizy wynika, że popularność firmy jest jeszcze wyższa w środowisku osób młodszych, lepiej wykształconych oraz mieszkańców większych miast.”

 

Co jest dobrym prognostykiem i jest całkowicie zrozumiałe – wszak najważniejsza usługa, czyli Paczkomaty bazuje na sprzedaży internetowej, a ta jest popularna właśnie wśród wyżej wymienionej grupy. Z pewnością ludzie wykształceni i młodzi szybciej i lepiej uczą się nowych marek, które są w stosunku do swojej konkurencji zdecydowanie dłużej na rynku.

 

Jeśli jednak przyjmiemy wynik z przymrużeniem oka to należy uzasadnić skąd tak świetny wynik. A na to pytanie odpowiada sam InPost:

 

„InPost dysponuje siecią ponad 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce, z których 76% czynna jest także w soboty, a 8% w niedziele. Codziennie ponad 10.000 doręczycieli dostarcza pocztę do drzwi mieszkańców w całej Polsce”.

 

 

Zostaw odpowiedź