fbpx

Czy Ceneo.pl faworyzuje Agito.pl?

Pytanie to musiałem sobie zadać gdy dowiedziałem się o przejęciu przez Allegro kolejnego dużego gracza na rynku. Szczegóły poniżej.

Mall.pl to kolejny łup Grupy Allegro.pl. Duży hipermarket internetowy, który należy do większej grupy Netretail Holding która chwali się przychodami rzędu 60 milionów euro (w 2007). Za rok 2011 przychody holdingu wzrosły już do 170 mln euro. O tej transakcji mówi i pisze się bardzo niewiele co wydaje się być zamierzonym działaniem ze strony Grupy Allegro.

Dlaczego tak uważam? Proponuje konkurs – niech każdy wybierze dowolny produkt ze sklepu Agito.pl i sprawdzi jego cenę w Ceneo.pl. Konia z rzędem temu, kto znajdzie sklep Agito poniżej topowej trójki sklepów. Myślę, że nie dłużej niż za trzy miesiące zawsze na pierwszych pozycjach odnajdziemy zarówno Agito.pl jak i Mall.pl. Ewentualnie w styczniu Agito.pl na pierwszym i Mall.pl na drugim, zaś w lutym odwrotnie. Cała sprawa wygląda zdecydowanie niekorzystnie dla innych mniej równych użytkowników Ceneo, którzy licytują się, aby tylko dostać się do uprawnionej pierwszej trójki za wszelką cenę.

W majowym numerze Mensis w artykule “Monopoliści naszych czasów” pokazywałem jak Grupa Allegro stopniowo zdobywa monopol na ruch poziomy i pionowy w ramach swoich portali. Wspominałem też, że może to przynieść w dłuższej perspektywie negatywne konsekwencje i trzeba powiedzieć, że pojawiają się one szybciej niż można by przypuszczać. Być może jest to moment, w którym relacje pomiędzy poszczególnymi portalami w Grupie Allegro powinien prześwietlić regulator rynku, abyśmy mieli pewność, że wszyscy gramy według tych samych reguł.

3 komentarze

  1. Hubert 11-07-2012
  2. Grzegorz 12-07-2012
  3. Andrzej Lemański 12-07-2012

Zostaw odpowiedź