fbpx
Zaufanie do sklepu internetowego

Czy klienci wierzą recenzjom w Internecie?

To ważkie pytanie dla handlu internetowego postawił w swoich badaniach YouGov. Wyniki zaś opracował eMarketer, sondaż z kolei został przeprowadzony nie tak dawno bo w październiku 2014 roku – jest więc całkiem świeży, chociaż nieszczególnie reprezentatywny, bo zrobiony na grupie ledwo 500 osób.

Wynika zeń, że amerykańscy Internauci to altruiści jakich mało.

 

 

Trudno owo badanie podsumować innym wnioskiem. Aż 62% respondentów stwierdziło, że główną motywacją do pisania recenzji online produktów i sklepów jest chęć pomagania innym ludziom w podejmowaniu decyzji zakupowych. Szczególnie mocno wierzą w to osoby w wieku 55 i więcej, najmniej zaś młode, czyli 18-34.

 

Drugą najpopularniejszą motywacją do wrzucenia opinii do sieci jest poczucie zobowiązania z grzeczności, względem sklepu, w jakim dokonano zakupu. Uważa tak więcej niż co trzeci respondent. To dobra informacja dla sklepów – warto odwoływać się do prostej reguły zobowiązania względem innego: skoro zakup jest satysfakcjonujący to poprosimy o wyraz drobnej wdzięczności.

 

Więcej niż co czwarty respondent twierdzi, że lubi dzielić się pozytywnymi doświadczeniami – ot tak po prostu, zaś dokładnie co czwarty chce wspierać uczciwych sprzedawców – doprawdy serce rośnie. Co zaskakujące najmniej osób jest zainteresowanych dzieleniem się negatywnymi aspektami zakupów w Internecie (13%) lub chce nagłośnić niewłaściwe praktyki sprzedawców (12%).

 

 

No i najważniejsza część badania, czyli odpowiedź na pytanie, czy konsumenci uważają, że w amerykańskim Internecie mają miejsce nieuczciwe praktyki związane z komentarzami. 80% jest przekonanych, że firmy piszą pozytywne komentarze o własnych produktach. 68% wierzy, że firmy potrafią zlecać pisanie negatywnych komentarzy o produktach konkurencji.

 


Zostaw odpowiedź