fbpx

Czy można sprzedawać alkohol w Internecie? Powoli z tymi zmianami

Jak widać w pierwszej części poruszanego zagadnienia, branża alkoholowa aż przebiera nogami, aby dołączyć do dynamicznie rozwijającego się rynku polskiego e-commerce.

Jednak w przypadku sprzedaży tego typu produktów warto nie poprzestawać na argumentach o tym, że prawo jest „nienowoczesne” ale „istnieją sposoby dostosowania nowoczesnej sprzedaży do zapisów zamierzchłej ustawy”, gdyż ustawa jest napisana bardzo precyzyjnie nie bez powodu, o czym wszyscy wiemy.

 

Część pierwsza

Zaś sprzedaż alkoholu przez Internet może rodzić nowe problemy, które trzeba rozwiązać równie precyzyjnie, jak to miało miejsce dotychczas. Z kolei firmy, które teraz decydują się na sprzedaż alkoholu w Internecie robią to na własną odpowiedzialność i powinny liczyć się z konsekwencjami, gdy trafi on do osób niepełnoletnich, co wydaje się być całkiem możliwe biorąc pod uwagę brak ścisłych uregulowań prawnych w kwestii logistyki detalicznego handlu procentowymi trunkami na odległość.

 

Dyskusja na ten temat jest ważna. Niemniej ważna jest tradycja naszego prawa, które trzeba zmieniać powoli i rozsądnie. Z pewnością narzucanie popędliwego tonu i szermowanie argumentami, o tym, że nowoczesne prawo to takie, które pozwala na więcej nie pomaga w mądrym ważeniu racji.

 

Sądzę, że nie byłoby wielkim zaskoczeniem, jeśli aktualizacja omawianej wyżej Ustawy do aktualnych wymogów prawnych w dalszym ciągu nie uwzględniłaby możliwości sprzedawania trunków przez Internet. Po wszystkich wysiłkach prawno-edukacyjnych ze strony państwa, których celem było ograniczenie narastającego problemu spożywania alkoholu przez młodzież, może okazać się, że poluzowanie prawa jest kwestią bardzo trudną. Co nie oznacza, że w żadnym wypadku niewzruszoną.

 

2 komentarze

  1. Adwokat 11-08-2014
    • Andrzej Lemański 11-08-2014

Zostaw odpowiedź