fbpx

Czy Pinterest wyeliminuje showrooming?

Z takim zapytaniem zmierzył się ostatnio Business Insider, który uzyskał informację jakoby Pinterest był znakomitym “showrooming killerem”. Dane pochodzą z Vision Critical i zostały opublikowane nie przez byle kogo.

Według najnowszej publikacji Harvard Business Review aż 21% użytkowników Pinterest zakupiło przedmiot, który był “pinowany”, “spinowany” lub po prostu polubiony przez nich.

 

Konwersja na poziomie 20% przy bazie Pinteresta, która idzie w miliony oznacza, że ów nuworysz w social media to marketingowa bomba z opóźnionym zapłonem. Tylko kwestią czasu jest, kiedy zacznie generować miliony. Ale czy aby na pewno?

 

To nie takie proste. Po pierwsze, kluczowe jest tu stwierdzenie, że 21% zakupiło któryś z rzędu produkt – po wykonaniu akcji pinowania na wielu innych zdjęciach. Pomimo to, statystyki zakupowe użytkowników Pinterest wyglądają dobrze. Jak pokazuje poniższy wykres, Pinterest może i potrafi sprzedawać.

 

 

Ciekawostką jest, że blisko 50% użytkowników Pinterest zdecydowała się na kupno jakiegoś produktu zwyczajnie przeglądając serwis! I w tym właśnie miejscu Vision Critical i reszta widzą punkt zborny z showroomingiem.

 

Jeśli tak wiele osób decyduje się zakupić produkt oglądając go jedynie w cyfrowej galerii, to być może jest to metoda na ograniczenie coraz mocniej dającego się we znaki stacjonarnym sklepom showroomingu?

 

Jak dla mnie to zbyt daleko idąca hipoteza, ale warto mieć na uwadze potencjał Pinterestu.

 

Zostaw odpowiedź