fbpx

Daimler: przechodzimy na sprzedaż Mercedesów online, inwestujemy w New Retail

Pora na sprzedaż aut przez Internet – takimi informacjami zaskoczył właściciel marki Mercedes Benz, Daimler.

Jak podał do wiadomości portal Am-online.com, który zajmuje się rynkiem automotive Daimler poważnie myśli o pójściu w sprzedaż internetową. Do tego stopnia, że na konferencji „Future of Retail” jedna z członkiń zarządu oznajmiła, że celem korporacji jest sprzedaż co czwartego Mercedesa Benza przez Internet. I to już w 2025 roku!

Daimler pokazał swój najnowszych showroom w Hadze, gdzie wyeliminowano fizyczny obieg dokumentów i usprawniono odbiór aut tworząc niezależne „korytarze” odbioru i zarządzając komunikacją z klientami. Daimler zaprezentował też nowy system kodów opisujących konfigurację aut. Każdy z nich jest przypisany do określonego auta i figuruje też w bazie danych, do której dostęp ma aplikacja konfiguracyjna, z której korzystają klienci.

Po wyborze konkretnej konfiguracji auta aplikacja pozwala zlokalizować auto, które już zostało wyprodukowane w podobnej lub takiej samej wersji. Dzięki temu klient może wybrać się do salonu dilerskiego i obejrzeć na żywo swój wybór, a także przejechać się nim, w wybranych przypadkach. Bez dwóch zdań, jest to esencja tego, co określamy New Retail.

Pytana o to, czy mamy do czynienia ze zmierzchem klasycznego modelu sprzedaży aut opartego o dilerów nie odpowiedziała jednoznacznie. Ale zastrzegła, że klienci nie chcą już klasycznego modelu i że wizyta w salonie jest zbyt skomplikowana i zbędna dla dzisiejszych klientów – tak pokazują badania. Klienci nie chcą już rozbudowanego katalogu opcji i wyboru każdego, pojedynczego elementu auta z obsługą klienta. Wolą kupować pakietami i szybko dostać swoje auto.

Więcej o New Retail przeczyasz w magazynie Mensis

Mensis.pl nr 58 – magazyn e-commerce

Zostaw odpowiedź