fbpx

Dalszy spadek Google w Polsce. DuckDuck Go bije rekordy popularności

Dwa tygodnie temu wspominaliśmy o problemach Google’a w Polsce. Dzisiaj wskazujemy potencjalne alternatywy, gdzie mogą odpływać niezadowoleni użytkownicy.

Rok 2017 był ostatnim, w którym Google zanotował wyraźny wzrost odsłon w dwóch najważniejszych domenach, z biznesowego punktu widzenia – google.pl oraz google.com. Wtedy to względem roku poprzedniego liczba odsłon najsłynniejszej wyszukiwarki świata urosła w Polsce o bardzo dobre 14 procent. Z kolei rok 2018 przynosi dla Google wielkie rozczarowanie na polskim rynku. Jak pokazują badania Gemiusa z sierpnia 2018 roku, Google zanotował 25 procentowy spadek odsłon.

 

Wrześniowe badania Gemiusa nie przynoszą w dalszym ciągu nic dobrego. To niespotykana sytuacja, aby strona traciła ruch we wrześniu, względem sierpnia. Chyba, że jest to strona traktująca o tematyce turystycznej. Zerknijmy na statystyki poniżej:

Średnia liczba internautów dziennie

  • Sierpień: 13,3mln
  • Wrzesień: 13,6mln

 

Średnia liczba odsłon dziennie

  • 208 350 386
  • 195 511 881

 

Powodów odpływu użytkowników może być wiele. Zarówno metodologia badania Gemiusa – daleka od doskonałości, jak i zmiana preferencji samych użytkowników np. korzystanie z innych wyszukiwarek. Idąc tropem tej drugiej hipotezy przedstawiamy jedną z alternatyw, czyli wyszukiwarkę DuckDuck Go.

Duck Duck Go to wyszukiwarka, która zdaniem wielu bardziej wymagających użytkowników przedstawia lepsze wyniki, niż Google. Przede wszystkim dlatego, że nie jest nastawiona na komercjalizowanie swoich wyników, zaś jej priorytetem jest ochrona prywatności użytkowników. Skutkiem ubocznym ochrony prywatności użytkowników mogą być niesprofilowane wyniki wyszukiwania, a więc obiektywnie rzecz ujmując – trafniejsze.

 

Jak prezentują się statystyki Duck Duck Go?

Wyszukiwarka jak na razie ma dobry PR, który niekoniecznie przekłada się na świetne wyniki – jej udział w globalnym rynku wyszukiwarek to raptem 0.18 procenta, co przekłada się rocznie na 30 milionów wyszukiwań – o 50% lepiej niż w roku 2017. Aktualnie z DuckDuck Go na całym świecie korzysta blisko 5 milionów użytkowników. Z Google tylko w Polsce korzysta ponad 20 milionów.

O statystyki DuckDuck Go nie musimy się domyślać – wyszukiwarka podaje je sama. Jak na razie, pomimo znakomitych wzrostów, z pewnością nie jest żadnym zagrożeniem dla Google.

Zostaw odpowiedź