fbpx

Dash Button odchodzi do historii

Jeden z najciekawszych eksperymentów Amazona kończy swój żywot – Dash Button żegna się z e-commerce.

O tym, że Dash Button jest tylko przejściowym rozwiązaniem wiedzieli wszyscy, którzy rozumieją o co chodzi w łączeniu internetu rzeczy z e-commerce. Mimo wszystko, ten sympatyczny gadżet zaskarbił sobie serca wielu osób. Przede wszystkim ze względu na jego innowacyjność i rozmach,  z jakim Amazon niezwykle odważnie zdecydował się w DB zainwestować.

Jak donoszą największe brytyjskie i amerykańskie portale najważniejszym powodem zakończenia tej niezwykłej przygody jest zmiana zachowań konsumentów. Kolejne innowacje Amazona, w postaci urządzeń sterowanych głosem wypchnęły z orbity uwagi konsumentów Dash Buttona. Podobnie zrobił sam DB w formie cyfrowego przycisku w ramach aplikacji Amazona na tablety.

Z pewnością na całą sprawę miał także wpływ wyrok niemieckiego sądu, ktrz nakazał Amazonowi zaprzestanie udostępniania usługi Dash Button klientom na terenie Republiki.

Wyrok sądu jest jednoznaczny – system Dash Button rodzi istotny problem przy zamawianiu produktów – nie informuje o cenie. Tym samym nie przystaje do niemieckich norm prawnych i nie może być legalnie oferowany przez Amazona w nadreńskim kraju.

Za pozwem przeciwko Amazonowi stało regionalne stowarzyszenie konsumentów, które uznało, że usługa giganta narusza zbiorowe prawa konsumentów. Wzburzenie Niemców wzbudziła nie sama praktyka korzystania z Dash Button ale zastrzeżenia jakie poczynił w regulaminie usługi Amazon. Po pierwsze zezwolił on sobie na zmianę cen bez informowania konsumentów, po drugie uznał, że ma prawo bez zgody zamawiającego wymienić zakupiony towar na inny.

 


Zamów drukowany Mensis.pl lub czytaj darmowe fragmenty online:

 

Zostaw odpowiedź