fbpx

Deloitte: telewizja nieprędko przejdzie na emeryturę

Globalny gigant, świadczący usługi w zakresie doradztwa i audytu w swoim najnowszym raporcie stwierdza, że coraz więcej użytkowników będzie korzystało z więcej niż jednego abonamentu płatnej telewizji.

Jest to sprzeczne z oczekiwanym wcześniej odwrotem od płatnej telewizji lub zastąpieniem jej przez usługi wideo na żądanie.

Jakub Bojanowski, Partner w Deloitte odpowiedzialny za sektor TMT stwierdził:

Do końca 2014 roku nawet 50 milionów gospodarstw domowych na całym świecie będzie korzystało z co najmniej dwóch abonamentów telewizyjnych, co przełoży się na dodatkowe przychody firm w wysokości ok. 5 mld dolarów. Kolejne 10 milionów gospodarstw domowych uzyska dostęp do dodatkowo płatnych kanałów w ramach korzystania z innych usług, takich jak szerokopasmowy Internet

 

W kolejnych latach zainteresowanie to będzie rosło na tyle, że pod koniec przyszłego roku aż jedna piąta gospodarstw domowych (na wybranych rynkach) będzie korzystała nawet z trzech lub więcej abonamentów telewizyjnych. Zgodnie z przewidywaniami autorów raportu, dużym zainteresowaniem będzie się cieszyła usługa VOD (Video-on-Demand/wideo na żądanie), co łączy się ze spadającą sprzedażą na rynku DVD. W Polsce widać to miedzy innymi po likwidacji niektórych sieci wypożyczalni DVD.

Jedno z dużych wyzwań, jakie czeka graczy na rynku telekomunikacyjnym wiąże się z dotarciem z szerszą ofertą usług do ludzi powyżej 55. roku życia. Liczba osób z tej grupy wiekowej posiadających smartfony w krajach rozwiniętych powinna wzrosnąć do ok. 45-50 proc. na koniec tego roku. Niemniej, będzie to wciąż stanowić niższy odsetek w porównaniu z ok. 70 proc. wskaźnikiem penetracji wśród osób w wieku 18-54 lata. Będzie to 25-proc. wzrost w stosunku do 2013 roku, co jest ważne, biorąc pod uwagę fakt, że wartość sprzedaży smartfonów w tym roku przekroczy 375 mld dolarów.

senior

Ten pozytywny trend nie oznacza rozwiązania wszystkich problemów. Pokolenie powojenne wciąż używa smartfonów przede wszystkim do dzwonienia. W 2014 roku aż jedna czwarta właścicieli smartfonów powyżej 55. roku życia może nie zainstalować nawet jednej aplikacji. Wiąże się to m.in. z tym, że spośród blisko dwóch miliona mobilnych aplikacji tylko kilka stworzono właśnie z myślą o seniorach

tłumaczy Jakub Bojanowski.

Liczba właścicieli smartfonów wśród osób powyżej 55. roku życia będzie na pewno rosnąć. Z drugiej strony 78 proc. Polaków w wieku powyżej 50 lat nie korzysta w ogóle z Internetu. Na przeszkodzie w wykorzystaniu pełnego potencjału nowoczesnych telefonów mogą też stanąć, np.: niezrozumienie planów taryfowych, obawy przed wysokością rachunku oraz skomplikowany interfejs użytkownika.

Zostaw odpowiedź