fbpx

Deutsche Bank: kobiety preferują zakupy offline, a mężczyźni online

Najnowsze badanie zlecone przez Deutsche Bank wyraźnie pokazuje, że kobiety i mężczyźni wykazują spore różnice w zakresie strategii zakupowych i stosunku do kart płatniczych.

O ile mężczyźni preferują zakupy w sieci, przywiązując dużą wagę do takich funkcjonalności, jak płatności zbliżeniowe czy płatności online, o tyle kobiety szukają możliwości zakupu produktów w atrakcyjnych cenach przede wszystkim na sklepowych wyprzedażach, zwracając uwagę na bezpieczeństwo płatności kartowych.

Na tym różnice się nie kończą. Okazuje się, że kobiety bardziej niż mężczyźni doceniają towary wysokiej jakości, wobec czego są w stanie zapłacić za nie więcej (39 proc. wobec 34 proc. mężczyzn). Mężczyźni są za to skłonni częściej szukać towarów możliwie dobrej jakości za rozsądną cenę.

Mimo tego, to paradoksalnie przedstawicielki płci pięknej chętniej kupują towary w promocyjnych cenach, korzystając z tradycyjnych form wyprzedaży i “polując” w sklepach na wcześniej upatrzone rzeczy. Z tego typu okazji korzysta 37 proc. respondentów i prawie co druga (46 proc.) respondentka.

Mężczyźni częściej niż w offline “polują” na cenowe okazje w przestrzeni wirtualnej. Niemal jedna trzecia panów (29 proc.) deklaruje, że korzysta z porównywarek cen (czyni tak 19 proc. pań), a co czwarty (24 proc.) kupuje taniej na internetowych aukcjach (robi tak jedynie 15 proc. kobiet).

Wyniki te wpisują się częściowo w stereotyp dotyczący zwyczajów zakupowych, który mówi, że dla kobiet zakupy to nie tylko nabywanie określonych towarów, ale również do pewnego stopnia celebrowanie samej czynności, a czasem wręcz traktowanie zakupów jako formy spędzania wolnego czasu. Mężczyźni natomiast w większym stopniu starają się unikać wizyt w sklepach

komentuje Monika Szlosek z Deutsche Bank.

Kiedy osoby, biorące udział w badaniu, zapytano o najważniejsze cechy karty debetowej, panowie najczęściej wskazywali na możliwość korzystania z funkcji płatności zbliżeniowych (53 proc. mężczyzn i 19 proc. kobiet) oraz funkcji umożliwiającej zakupy w Internecie. Jest to istotny czynnik dla co trzeciego mężczyzny i tylko jednej piątej kobiet. Z kolei kwestie związane z bezpieczeństwem, są najważniejszym czynnikiem dla 48 proc. pań i tylko 17 proc. panów.

Wyniki badania Deutsche Bank wykazały, że ponad połowa kobiet (51 proc.) i 29 proc. mężczyzn płaci kartą za zakupy spożywcze. Panowie częściej korzystają z karty na stacji benzynowej. Rachunek za paliwo reguluje w ten sposób 28 proc. mężczyzn i 13 proc. kobiet.

 

1 komentarz

  1. kalina 29-03-2014

Zostaw odpowiedź