fbpx

DGP: A w Polsce moda na e-commerce w pełni

Dziennik Gazeta Prawna zwrócił uwagę na przetaczającą się przez polski e-commerce falę otwarć nowych sklepów internetowych.

Szczególnie mocno widać to na przykładzie dużych marek odzieżowych.

 

Perspektywy handlu internetowego w Polsce są lepiej niż dobre zwraca uwagę Dziennik Gazeta Prawna i powołuje się przy tym na raport Forrester Research, który wskazuje na 20% wzrost obrotów polskiego e-commerce rok do roku.

 

Rośnie także logistyka – w aktualnym tempie wzrostu InPost już niedługo zwiększy liczbę paczkomatów i innych punktów obsługi klienta do blisko 7 tysięcy na terenie kraju. To piekielnie wysoka liczba biorąc pod uwagę, że słabo rentowna Poczta Polska dysponuje 8 tysiącami placówek.

 

Co do ruchu w polskim e-commerce pisze DGP następująco:

 

“Ze sprzedażą w internecie swojej najdroższej marki – Mohito, chce jeszcze w tym roku ruszyć LPP, największy polski producent odzieży. Niedawno sklep internetowy otworzyła też marka odzieży męskiej Giacomo Conti, a oferta e-sklepu sieci odzieżowej Top Secret poszerzyła się o odzież dziecięcą marki Tup-Tup. W sprzedaż w sieci wchodzi też Avon, producent kosmetyków, który do tej pory stawiał na dystrybucję bezpośrednią. Polska jest szóstym krajem, w którym międzynarodowa firma zdecydowała się na taki krok.”

 
Zwraca także uwagę ustami ekspertów na zmiany jakie e-commerce wywołuje w tradycyjnym handlu, w szczególności w wycenach i użyteczności lokalów handlowych. Efekt odwróconego ROPO nasila się, klienci coraz mocniej traktują wystawy sklepowe jak miejsce wyłącznie do oglądania produktu.

Zostaw odpowiedź