fbpx

DGP: Rynek z elektroniką użytkową odbił się od dna

Chociaż jesteśmy w środku kryzysowej traumy gospodarczej zdaniem agencji badawczej PMR rynek AGD/RTV jest stabilny, a nawet delikatnie rośnie. Dowodem na to są także inwestycje największych sieci handlowych – pisze Dziennik Gazeta Prawna.

W 2013 roku rynek RTV/AGD ma urosnąć o skromne 5%, co skrzętnie wykorzystają sieci handlowe, które planują otworzyć o 50 placówek sprzedaży więcej niż w 2013 roku.


Media Saturn Holding, Euro-net, Media Expert, a szczególnie Neonet SA kryzysu się nie boją, chociaż doświadczyły go w 2010 roku, kiedy to rynek realnie skurczył się z 24,5 do 23,5 miliarda złotych. Teraz sam sklep internetowy Neonetu Neo24.pl generuje co roku obroty większe o 20-30%. Dane za 2011 rok mówią o kwocie blisko 250 milionów złotych.

Ale to dopiero początek, Neo24.pl planuje ponad dwukrotnie powiększyć asortyment produktowy – nawet do 100 tys. Do tego powiększy o 20% liczbę tradycyjnych sklepów. Bardzo mocno rośnie także Media Expert, które planuje przejąć 41 placówek Partner AGD RTV od białostockiej firmy HAVO.
W 2011 roku największymi sieciami handlowymi pod względem obrotu były: Media Saturn, Euro-net, Media Expert oraz Neonet SA.
Jeśli chodzi o liczbę sklepów to prowadzi Neonet SA, następnie mamy Avans, za nim Media Expert. Potem Mix Electronics, Euro-net. Daleko w tyle Media Markt i Saturn.

Zostaw odpowiedź