fbpx

DGP: Zainteresowanie pozycjonowaniem spada

Ciekawe dane z raportu e-Commerce autorstwa Internet Standard przytacza Dziennik Gazeta Prawna. Jak się okazuje, wśród polskich właścicieli sklepów internetowych spada zainteresowanie pozycjonowaniem.

I jest to spadek powyżej błędu statystycznego, ponieważ wynosi ponad 5%. Już wcześniej wspominałem, że Google robi bardzo wiele, aby przerzucić całe obciążenie ruchu e-commerce na ruch płatny. Teraz widać już prawdopodobnie pierwsze skutki.

Z drugiej strony, także reklama w wyszukiwarkach odnotowała nieco mniejsze zainteresowanie. Jedynymi zwycięzcami wydają się być porównywarki cenowe, które po dwóch chudszych latach wróciły ponownie do łask e-przedsiębiorców.

 

Zanim ktoś wyciągnie zbyt daleko idące wnioski warto zaznaczyć, że w każdej z wyżej wymienionych kategorii fluktuacje w kolejnych latach wynoszą kilka procent. W dalszym ciągu, według raportu eCommerce 2012 pozycjonowanie jest najpopularniejszą metodą prowadzenia e-marketingu, którą stosuje 76% przebadanych sklepów internetowych.

Zostaw odpowiedź