DHL rozpoczął współpracę z Furgonetka.pl. Co to oznacza dla e-sklepów?

Furgonetka.pl, jeden z największych brokerów usług kurierskich, od teraz udostępnia w swojej ofercie dziesięciu najpopularniejszych przewoźników. Co więcej, jako pierwszy broker w Polsce umożliwia także ich jednoczesną integrację.

Oznacza to, że żeby mieć możliwość korzystania ze wszystkich usług kurierskich, wystarczy wdrożyć je tylko raz. Znika więc problem przedsiębiorstw, szczególnie sklepów internetowych, które potrzebują kilku form dostawy, ale mają ograniczone możliwości technologiczne.

Klient chce wygodnie, tanio i szybko

Zakupy przez internet są postrzegane przez klientów jako tanie i wygodne, dlatego rozwój handlu online jest tak dynamiczny. Niektórzy eksperci szacują, że e-commerce rocznie rośnie nawet o 20-25%. To oznacza, że według aktualnych prognoz, za trzy – cztery lata, ilość składanych przez internet zamówień, się podwoi. Wiąże się to jednak z koniecznością sprostania wielu wyzwaniom, m.in. ciągle zwiększającymi się wymaganiami klientów, dotyczącymi wygodnych i tanich dostaw oraz zwrotów.

Stawianie potrzeb klientów na pierwszym miejscu jest trendem, o którym mówi się coraz częściej. Jednak czy wiadomo jakie te potrzeby właściwie są? Jeśli chodzi o logistykę jest kilka podstawowych wymagań, które sklep internetowy powinien spełniać. Przede wszystkim powinien oferować kilka opcji wysyłki do wyboru, w tym jedną w atrakcyjnej cenie i jedną z możliwością odbioru z punktu (np. Paczkomaty czy Paczka w Ruchu), tak żeby klient mógł wybrać na czym mu najbardziej zależy – na niskim koszcie, własnoręcznym odbiorze, czy szybkiej dostawie kurierem. Wypadałoby także zadbać o możliwość wygodnego zwrotu zamówienia, do którego klient ma prawo w ciągu czternastu dni od zakupu. Często jednak mniejsze sklepy mają trudności z wdrożeniem kilku firm kurierskich, zaproponowaniem niższej ceny za doręczenie, czy z wdrożeniem łatwych procedur zwrotu. Powody tego są różne. Mogą na przykład mieć ograniczenia techniczne lub zbyt małą ilość zamówień, która nie wystarcza do tego, aby otrzymać atrakcyjną ofertę od przewoźników. To jednak nie oznacza, że są z góry skazane na porażkę. Jest kilka sposobów, które mogą wykorzystać.

Techniczne przeszkody z wdrożeniem większej ilości opcji dostaw są najłatwiejsze do rozwiązania dla sklepów, które korzystają z gotowych platform sklepowych tj. Shoper czy Click Shop. Wykorzystują one rozwiązania dostarczane przez Furgonetka.pl i oferują gotowe sposoby na rozszerzenie oferty wysyłki, do których instalacji nie jest potrzebna pomoc programistów. Szacunkowo około 70% polskich sklepów online korzysta z jednej z dostępnych platform sklepowych, co oznacza, że większość sprzedawców ma dostęp do w/w technologii i może jej łatwo użyć na przykład do testowania, które z najpopularniejszych doręczeń najbardziej odpowiadają ich klientom.

W przypadku konieczności obniżenia kosztów, można zwrócić się do jednego z brokerów usług kurierskich, którzy oferują niskie ceny. Brokerzy udostępniają dodatkowo wiele innych przydatnych funkcji, które ułatwiają zakupy klientom np. mapki punktów dostawy, czy proste do wdrożenia na stronie formularze zwrotu. Sklepy mogą także skorzystać z oprogramowania do automatyzacji niektórych powtarzalnych czynności tj. pobieranie zamówień z wszystkich źródeł sprzedaży, czy generowanie etykiet i zamawianie kurierów. Zautomatyzowanie tych procedur pozwoli zaoszczędzić czas dotychczas poświęcany na robienie tego manualnie oraz przeznaczyć go na przykład na obsługę klienta.

Same firmy przewozowe także zauważyły konieczność rozwoju i stale proponują nowe rozwiązania. Jednym z największych propagatorów zmian jest firma DHL, która niedawno udostępniła usługę DHL Wieczór na Allegro. To oznacza, że klient otrzymał możliwość dostawy po godzinie 17 w sytuacjach, w których nie może odebrać jej podczas pracy. DHL podpisał także umowę z Furgonetka.pl. Dzięki tej nowej współpracy DHL z brokerem usług kurierskich, sklepy internetowe mogą skorzystać z oferty wszystkich najważniejszych i największych firm przewozowych w jednym miejscu i za pomocą jednego API. Główną korzyścią jednoczesnego wdrożenia wszystkich kurierów jest przede wszystkim skrócenie czasu wprowadzenia tej innowacji, a co za tym idzie oszczędności finansowe. Oprócz tego to rozwiązanie umożliwi także szybkie przełączanie się pomiędzy przewoźnikami, niezależnie od tego, czy mają z nimi podpisane umowy, czy nie, ponieważ sklepy mogą korzystać z niego także, jeśli współpracują bezpośrednio i nie potrzebują oferty brokerskiej. Możliwość wykorzystania technologii, które stworzyła Furgonetka.pl jest dostępna także dla firm fulfilmentowych oraz innych podmiotów, które także potrzebują bezpośredniego połączenia z kilkoma kurierami np. systemów ERP.

E-commerce cały czas się zmienia

Niewątpliwie i klientów i przedsiębiorców internetowych czekają w najbliższej przyszłości większe zmiany, na które warto się wcześniej przygotować. Będą dotyczyły one głównie podwyżek cen przesyłek kurierskich. Spowodowane są one stale zwiększającą się ilością paczek, a co za tym idzie potrzebą zatrudnienia większej ilości kurierów, którzy obsłużą “ostatnią milę”. Na szczęście, jak pokazują trendy, klienci są coraz bardziej skłonni zapłacić trochę więcej, pod warunkiem, że otrzymają usługę wysokiej jakości. Na wszelki wypadek jednak lepiej zapewnić kupującym także możliwość wyboru opcji dostawy, która im najbardziej pasuje. Ważne jest więc, żeby uruchomienie tego w sklepie było możliwie jak najłatwiejsze. A najbliższe lata pokażą, w którym dokładnie kierunku będzie zmierzać dalszy rozwój e-logistyki, bo to, że będzie się zmieniać, jest pewne.

Zostaw odpowiedź