Dziennik Internautów cytuje wyniki badań za PageFair, z których wynika, że 23% użytkowników Internetu blokuje reklamy. Badanie nie jest do końca reprezentatywne, szczególnie dla Polski, ale daje do myślenia.
W raporcie “The Rise od Adblocking”, którego wyniki opierają się na badaniu z 220 stron, PageFair wykazuje, że przeciętnie 22.7% Internautów korzysta z wtyczek blokujących reklamy.
Jeśli reklamujecie się na stronach, które zajmują się grami, nowoczesnymi technologiami lub komiksami istnieją spore szanse, że nie docieracie nawet do 1/3 lub 1/4 swoich potencjalnych klientów.
To zrozumiałe, młodzież najlepiej radzi sobie w nowoczesnych technologiach, stąd instalacje wtyczek w FireFox lub Chrome ma opanowaną w małym paluszku.
Najlepiej w kwestii blokowania reklam wypadają użytkownicy stron związanych z podróżami i finansami. Tutaj straty reklamodawcą nie sięgną więcej niż 10%. To wynik nawet trzykrotnie lepszy od kategorii stron z grami.
W końcu mamy ranking przeglądarek, których użytkownicy najczęściej korzystają z wtyczek typu AdBlock. Dominuje Firefox z wynikiem powyżej 35%. Chrome osiągnął 30%, zaś Opera 20%.
Cóż poradzić, skoro nie reklamy to płatny dostęp.