fbpx

DI: Nutella walczy ze swoimi fanami

Tego jeszcze nie było. Jak podał do wiadomości Dziennik Internautów, Ferrero, producent masła orzechowego Nutella próbował zamknąć nieoficjalny fanpage marki Nutella oraz zmusić organizatorkę “Światowego Dnia Nutelli” do rezygnacji z używania zastrzeżonej nazwy.

Wygląda na to, że marketingowcom z Ferrero zaszkodził nadmiar czekolady.

Celem polityki marketingowej i PRowej każdej marki na świecie jest sprawienie, aby fani ją pokochali i sami o niej mówili. Mówiąc socjologicznie, chodzi o to, aby narzucić agenda setting. Mistrzem w tego typu działaniach jest na przykład Apple, czy też Google. Chociaż na świecie jest wiele ważniejszych spraw to prasa i czytelnicy nie mogą oderwać się od kolejnego modelu iPhone’a.

 

W przypadku Nutelli jest zgoła inaczej – animatorka Światowego Dnia Nutelli, który organizowany jest z coraz większymi sukcesami od 2007 roku została “grzecznie” poproszona o zaprzestanie używania zastrzeżonej nazwy oraz zastrzeżonego logotypu Nutella. Tym samym poproszono o usunięcie powiązanego z całą akcją konta na Twitterze i Facebooku.

 

Chociaż cała sprawa skończyła się ugodowo, bo po rosnącej lawinie protestów w internecie ludziom z Ferrero wrócił w ostatniej chwili rozsądek, to na tym nieszczęsnym przykładzie widać, że nawet wśród największych na świecie korporacji nie brakuje totalnie gubiących się w social media.

Zostaw odpowiedź