fbpx

DI: stawki Google AdWords spadają 5 kwartał z rzędu

Interesującą informacje przyniosło wczorajsze wydanie Dziennika Internautów, a w nim najnowsza analiza stanu finansów Google’a.

Wczoraj zaglądaliśmy do kieszeni giganta z Mountain View za rok 2011, dzisiaj przyjrzymy się wydatkom za ostatni kwartał 2012 roku.

Zanim jednak do tego dojdzie, najciekawszą informacją jest ta, z której wynika, że stawki Google AdWords spadają! I to nieprzerwanie od końca 2011 roku! Największy spadek zanotowały w 2 kwartale 2012 roku – aż o 16%!

 

To zadziwiająca informacja – po pierwsze Google pozostaje właściwie monopolistą na najbardziej intratnym rynku reklam w wyszukiwarkach, a sam rynek jak i obroty Google ciągle rosną. Po drugie, pomimo to stawki spadają – chociaż brakuje nam tutaj rozpiski na poszczególne kraje. W Polsce chyba nie do końca potwierdza się ta globalna googlowska reguła.

 

Sam rynek płatnych kliknięć Google’a urósł o blisko 1/4, co poskutkowało 36% wzrostem obrotów w stosunku do Q4 z 2011 roku. Koniec końców, Google zamknął 2012 roku obrotami rzędu 50-ciu miliardów dolarów.

 

Warto porównać te wyniki z wczorajszą infografiką – w Google dzieje się bardzo dobrze.

Zostaw odpowiedź