fbpx

DI: UKE + Vectra = 550 tys zł kary w tydzień

Mądre poradniki biznesowe mówią, że nie wolno ignorować lub źle traktować klientów, bo to z czasem może narazić przedsiębiorstwo na kłopoty finansowe.

Przełom roku przyniósł całkiem nową definicje tego co grozi firmie, która nie traktuje zdania swoich klientów bardzo, ale to bardzo poważnie. O redefinicje postarał się Urząd Komunikacji Elektronicznej, który brzydko mówiąc “wyłoił skórę” operatorowi telewizyjnemu – firmie Vectra S.A.

 

27 grudnia, gdy większość polskich urzędów przysypiała między świętami a Nowym Rokiem, Prezes UKE nałożył na Vectrę 350 tys zł grzywny za serię uzasadnionych skarg konsumentów. Zażalenia dotyczyły naruszenia przepisów prawa telekomunikacyjnego, które objawiało się niedookreślaniem w umowach wielu istotnych dla klientów praw.

Co gorsza Vectra łamała także prawo dotyczące postępowania reklamacyjnego.

Jakby tego było mało, wczoraj Urząd po raz kolejny poinformował o nałożeniu na Vectrę innej kary. Tym razem poszło o nieprawidłowe przetwarzanie danych klienckich.

“Kontrola UKE wykazała, że Vectra S.A. w 96 przypadkach nie posiadała zgody użytkownika będącego osobą fizyczną na pozyskanie numeru telefonu kontaktowego, a w 52 przypadkach nie miała zgody na pozyskanie adresu poczty elektronicznej. W sumie kontroli poddano 114 umów”. – napisał Dziennik Internautów.

 

Tutaj szczegóły:

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=8493&layout=3&page=text

Zostaw odpowiedź