fbpx

Direct to consumer: BIC oferuje we Francji abonament na żyletki

Bic Shave Club to bardzo ciekawa inicjatywa, która pokazuje jak zaprzęgnąć dostępne modele sprzedażowe w służbie marki.

Przykład tego, co robi BIC, pokazuje, że istotą obecności silnej marki w dzisiejszym świecie jest mądre wybranie kanałów sprzedaży, a nie jak robi to wiele marek: wybranie wszystkich możliwych kanałów sprzedaży.

Na czym polega mądrość Bica? Poza klasycznymi kanałami sprzedaży, firma zdecydowała się połączyć dwa dość rzadko spotykane modele sprzedażowe: direct to consumer oraz abonament. Pierwszy z nich zakłada sprzedaż marki bezpośrednio do konsumenta, z pominięciem pośredników detalicznych. Zazwyczaj sprzedaż taką realizuje się poprzez e-commerce. Abonament zaś zakłada umowę na określony czas, w ramach, którego użytkownik co miesiąc godzi się na płacenie składki w zamian za określone korzyści np. dostęp do usługi (jak w Netflix) lub zakup określonej liczby produktów.

W przypadku Bica jak nie trudno się domyślić, chodzi o miesięczną maszynki do golenia (w dwóch wariantach do wyboru) w cenie 5 euro za każdy okres rozliczeniowy. Pomysł na Francję jest dość prosty, Bic jest francuską marką i cieszy się w swoim kraju duża renomą wynikającą zarówno z jakości produktów jak i z faktu obecności na rynku już przez 73 lata.

Zostaw odpowiedź