fbpx

Disney: Google przejmie obsługę wszystkich naszych reklam online

Googlowi udało się pozyskać nie lada klienta – jednego z największych globalnych dostawców treści.

Jak wiadomo nie od dziś, Google uważa, że jego najważniejszą misją jest katalogowanie i dostarczanie treści o jak najwyższej jakości. Ten sam główny lej motyw przebija się zarówno gdy mowa o pozycjonowaniu, czyli tworzeniu rankingu najbardziej wartościowych stron, jak i gdy mowa o sprzedawaniu miejsc reklamowych. W obu przypadkach pierwszeństwo mają firmy, które tworzą treści o wysokiej jakości i zamieszczają je na stronach o wysokim poziomie użyteczności.

Tak oto trafiamy do Disney’a, którego treści trafiają w masowych ilościach do praktycznie każdego zakątka świata. Ale nie oznacza to, że producent nie powinien dbać o to, aby były jeszcze bardziej rozpoznawalne. Dlatego Disney ogłosił wielki zwrot w swojej polityce reklamowej, który możemy nazwać Web First.

Ma on związek z rozrastaniem się platformy streamingowej Disney’a, która działa w modelu Direct to Consumer, a więc pomija dotychczasowe platformy, takie jak klasyczni operatorzy telewizyjni, kablówki, a także usługi pokroju Netflixa.

Treści Disney ma pod dostatkiem. Koncern jest posiadaczem marek takich jak ABC, ESPN. Ponadto: studia Pixar oraz praw do filmów z sagą Gwiezdne Wojny oraz super bohaterów z uniwersum Marvela.

Obsługa ze strony Google’a będzie polegała na udostępnieniu pełnej funkcjonalności Google Ad Managera, czyli oprogramowania, za pomocą którego można obsługiwać system Google Ads (dawniej AdWords). Google nie precyzuje, czy będzie samo zajmować się obsługą systemu reklamowego, czy będzie robił to Disney. Warto jednak zauważyć, że umowa tego typu to także zastosowanie modelu direct to consumer przez Google’a. Ten do tej pory raczej preferował oddawanie tego pola agencjom reklamowym.

 

 

Zostaw odpowiedź