fbpx
amazon-allegro

Dlaczego Allegro boi się AliExpress, ale nie Amazona?

W ubiegłym tygodniu gruchnęły dwie informacje. O nawiązaniu współpracy InPostu z AliExpress i natychmiastowej odpowiedzi Allegro.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy Allegro bardzo szybko i zdecydowanie reaguje na wszelkie ruchy ze strony AliExpress? Warto przypomnieć o słynnym lex Allegro, czyli ustawie której celem było uszczelnienie granicy pod kątem naliczania ceł dla przesyłek z Azji. Jak podawała do wiadomości Rzeczpospolita jednym z lobbystów tej ustawy była Grupa Allegro. Trudno sobie przypomnieć podobne zabiegi, aby ukrócić w Polsce działalność Amazona w jakiejkolwiek postaci.

Teraz mamy do czynienia z kolejną zdecydowaną reakcją Allegro, które nie wprost, ale za pomocą przecieków prasowych zapowiedziało wdrożenie usługi darmowego kuriera w ramach programu Allegro Smart. Jest to odpowiedź na sojusz InPostu i AliExpress, o którym wspominały media w ubiegłym tygodniu. Podobnie jak o odpowiedzi Allegro, która właśnie nadeszła. Nie poinformowano przy tym, kto będzie dostarczał przesyłki kurierskie Allegro.

Najpewniej będzie to …InPost. A więc to właśnie InPost jest głównym wygranym tej wojny. Co więcej, przejęcie dużej części przesyłek z Chin wzmocniło bardzo mocno pozycję negocjacyjną InPostu w świecie e-commerce. Jest to kolejna cegiełka do niepokoju Allegro.

Kolejną jest wspomniany program Smart, w ramach którego e-konsumenci mogą liczyć na wysyłkę gratis przy zakupach na kwotę powyżej 40zł. Nie od dziś wiadomo, że Polacy kupują na Allegro głównie „drobnicę”, w której szczególnie mocno lubuje się też AliExpress. Z kolei Amazon obsługuje zdecydowanie większe wartościowo koszyki zakupowe. Brak darmowej dostawy dla tanich produktów sprawia, że Polacy unikają kupowania na Amazonie produktów o niskiej wartości.

W końcu, popularność Amazona w Polsce nadal jest mocno umiarkowana. Amerykański gigant nie zwykł się reklamować – o tym, w jakim kraju uda mu się podbić rynek decydują sami konsumenci, którzy polecają sklep kolejnym osobom. W Polsce ten sposób marketingu szeptanego skazany jest na porażkę, ponieważ Amazon ma zbyt mało faktycznych okazji cenowych, które mogłyby przyciągać naszych rodaków.

Oferta niemieckiego Amazona skonstruowana jest pod klienta zachodnioeuropejskiego. Wynika to z faktu niskiej popularności Amazona wśród polskich sprzedawców. A za tym kryją się bardzo wysokie prowizje – nadal wyższe niż na Allegro.

Allegro podzieli się na dwa portale – rusza Allegro Lokalnie

Zostaw odpowiedź