fbpx
statystyki dotyczące płatności mobilnych

Dlaczego ludzie nie klikają w reklamy mobilne?

Jak pokazują najnowsze badania Nielsena aż 70% dorosłych użytkowników smartfonów zauważyło na swoich smartfonach reklamy podczas surfowania po sieci. 43% z nich zdecydowało się kliknąć, co wskazuje na obiecujący trend w m-commerce.

Z drugiej jednak strony, jest wiele powodów, dla których m-użytkownicy klikać nie chcą.

 

 

Dzięki publikacjom eMarketera możemy dowiedzieć się nieco więcej o tym, jak wygląda stan reklamy mobilnej na całym świecie. Jak widać na poniższym wykresie, powoli strony mobilne coraz wyraźniej dominują w świecie m-reklamy. Aplikacje mobilne nadal mocno trzymają się w USA, ojczyźnie aplikacjogennego Apple’a.

 

 

A co z sytuacjami, kiedy to m-użytkownicy nie chcą klikać w reklamy? Nie ma tu wielkiego zaskoczenia, zazwyczaj po prostu nie są nimi zainteresowani, co wskazuje na największą słabość reklamy czyli miałką treść.

 

 

Drugą najpopularniejszą odpowiedzią jest brak dopasowania reklamy do potrzeb użytkownika, co wskazuje na brak wykorzystania potencjału personalizacji w reklamach mobilnych. Ciekawostka to czwarta z kolei odpowiedź, z której wynika, że nie było potrzeby klikania w reklamę, ponieważ niosła ze sobą wystarczającą ilość informacji.  


Zostaw odpowiedź