fbpx

Dlaczego ludzie wolą kupować offline? Część I

Czy wiecie, że w dalszym ciągu około 90% zakupów odbywa się w świecie offline? I szybko się to nie zmieni. Warto czasami zejść na ziemie, co pokazuje najnowsze badanie Ripen eCommerce przeprowadzone na solidnej próbie 1235 osób.

Jakie są powody wybierania offline, zamiast online?

 

 

Zacznijmy od tego, że jest ich bardzo wiele i nie wszystkie szybko przeskoczymy, a niektórych może nawet nigdy? Najpopularniejszym motywatorem kupowania produktów w offline jest możliwość fizycznego kontaktu z nimi – tak twierdzi blisko 31% konsumentów. Jest to jeden z tych czynników, który niezwykle trudno przeskoczyć sklepom internetowym. Być może w przyszłości będą one wysyłać pakiety produktów, które pozwolą klientom dokonywać wyborów w domu?

 

 

Z pewnością kluczową sprawą jest w tym miejscu standaryzacja oraz gwarancja jakości asortymentu. Marki, które zagwarantują te dwa czynniki z pewnością szybciej i sprawniej przeniosą sprzedaż do Internetu.

 

 

Alternatywnie, IBM proponuje wizje handlu internetowego, który odbywa się w lokalnych sklepach, dzięki mobilnym aplikacjom, które potrafią pokazać, jak dany produkt jest używany na co dzień w naszych domach. Chociaż to odległa wizja przyszłości, to z pewnością amerykański gigant oprogramowania będzie starał się pchnąć sprawy właśnie w tym kierunku. Od pewnego czasu czyni tak IKEA, która oferuje aplikacje do przymierzenia mebli w naszych domach.

 

 

Kolejny powód jest równie trudny do przejścia i nazywa się „natychmiastowa gratyfikacja” – wskazuje go blisko 30% konsumentów. Na tej linii frontu już teraz trwa zacięta bitwa – pokazują to chociażby próby wdrożenia ekspresowej dostawy ze strony Amazonu oraz Google’a. W tej kwestii przełomu dokonało nasze lokalne, polskie i swojskie NEO24.pl. Jak na razie nie wiadomo na ile jest to przełom w dokumentach, a na ile w wynikach sprzedażowych.

 

 

Zostaw odpowiedź