fbpx

Dlaczego ludzie wolą kupować offline? Część II

Czy wiecie, że w dalszym ciągu około 90% zakupów odbywa się w świecie offline? I szybko się to nie zmieni. Warto czasami zejść na ziemie, co pokazuje najnowsze badanie Ripen eCommerce przeprowadzone na solidnej próbie 1235 osób.

Jakie są powody wybierania offline, zamiast online?

 

Trzecim powodem kupowania w sklepach lokalnych jest obawa o prywatność – ten problem wskazuje blisko 17% respondentów badania Ripena. W tym wypadku Internet nie ma wiele do zaoferowania aby rozwiązać wątpliwości paranoicznie nastawionych konsumentów. Bo chociaż sklepy potrafią zadbać o przechowywanie danych osobowych oraz wrażliwych informacji finansowych to nie potrafi wysłać przesyłki pod anonimowy adres. Być może rozwiązaniem będą specjalni lokalni pośrednicy, którzy umożliwią robienie zakupów bez podawania informacji na swój temat.

 

Z drugiej strony, nowe pokolenia nie mają już tak dużych zastrzeżeń co do stopnia ochrony swojej prywatności. Milenialsi chętnie dzielą się informacjami na temat swojego prywatnego życia, samopoczucia oraz uczuć – w stopniu większym niż często chcielibyśmy faktycznie wiedzieć. Stąd problem prywatności za kilka dekad może okazać się reliktem przeszłości; sztucznym konstruktem XX wiecznego społeczeństwa industrialnego.

 

Ponad 14% ankietowanych wskazuje na tak prozaiczny powód jak oszczędności na wysyłce. Tutaj e-commerce może zaoferować najwięcej dając wysyłkę gratis przy określonych, korzystnych dla obu stron warunkach. 6.5% zwraca uwagę, że zwrot do lokalnego sklepu jest łatwiejszy i tańszy. Także w tej kwestii sklepy internetowe często stają na wysokości zadania oferując bardzo długie terminy zwrotów, a w dodatku pokrywają ich koszty.

 

 

 

Zostaw odpowiedź