fbpx

Dlaczego nie warto korzystać z social media – część I

Social media nie sprawdza się w każdym biznesie i w każdym przypadku. To wciąż rzadko spotykane twierdzenie w zalewie zapewnień, że bez social media ani ruszy i w żadnym wypadku.

Nieco inaczej postawiono sprawę na forum drobnego biznesu w USA (American Express OPEN Forum), gdzie ukuto kilka dobrych argumentów za tym, aby w social media nie inwestować. Można się z nimi nie zgadzać, ale warto się zapoznać.

Po pierwsze, cały czas, który poświęcasz na social media możesz przeznaczyć na ulepszanie swojego biznesu. Prawda jest taka, że przede wszystkim warto zadbać o to aby klient był zadowolony z obsługi oraz produktów, które sprzedajemy. Warto dopiąć wszystko na ostatni guzik, zanim poświęcimy czas na zdobywanie nowych fanów z pomocą social media. Ponieważ może się okazać, że zainwestowanie czasu w relacje z klientem na własnej stronie www lub we własnym salonie sprzedaży przyniesie więcej fanów niż najlepsza kampania social media.

Po drugie, Apple nie prowadzi kampanii social media, a skupiło wokół siebie najlepszą społeczność konsumentów na świecie. To zaskakujące, ale Apple nie posiada konta na Twitterze ani na Facebooku. Co niemniej ciekawe, największy wzrost popularności Apple nastąpił w latach burzliwego rozwoju social media. Apple skutecznie skupia się na swoich produktach a nie na relacjach z konsumentami gdyż ostateczną wyrocznią o marce rodzi się przez doświadczenie, które powstaje w kontakcie z jej produktami. Zaskakujące ale w tym przypadku działa.

1 komentarz

Zostaw odpowiedź