fbpx

Dlaczego nie warto korzystać z social media – część II

Social media nie sprawdza się w każdym biznesie i w każdym przypadku. To wciąż rzadko spotykane twierdzenie w zalewie zapewnień, że bez social media ani ruszy i w żadnym wypadku.

Po trzecie, nie jesteś wydawcą. Chociaż w social media każda marka jest w pewnym sensie wydawcą swoich treści, to mało która jest do tego przygotowana.


Zobacz też pierwszą część wpisu, dlaczego nie korzystać z social media


De facto wchodzenie w social media to wchodzenie w cudze buty, które nijak mają się do istoty biznesu, który prowadzimy. Nikt przez 80 lat nie wyobrażał sobie, aby konkurować na przykład z New York Timesem – po prostu kupowano tam reklamy, aby ludzie kojarzyli markę z treścią zawartą w prasie.

Po czwarte, udana kampania social media zdarza się całkiem często, ale stałe utrzymanie społeczności przy marce to zjawisko niezwykle rzadkie. Po raz kolejny powtarza się w tym miejscu argument o trudności tworzenia wartościowego kontentu związanego z marką i pasją do branży w której marka istnieje.

Powyższe argumenty to coś więcej niż narzekania na niską skuteczność mediów społecznościowych. Warto poważnie rozważyć w swoim sumieniu, czy czas i nakłady przeznaczone na media społecznościowe nie mogą zostać wydane lepiej i mądrzej niż na zebranie garstki fanów.

Zostaw odpowiedź