Według badań wykonanych przez portal Dlahandlu.pl polskie sklepy internetowe z branży spożywcznej rozpoczęły obniżkowy sezon bożonarodzeniowy w okolicach 20 listopada.
Podczas, gdy tradycyjny handel uważa, że najlepszy moment na start kampanii świątecznych to 2 listopada.
Badanie portalu Dlahandlu nie jest do końca miarodajne, ponieważ obejmuje duże e-markety spożywcze, ale pokazuje jasny trend – ten kto chce sprzedawać na święta, powinien poważnie przemyśleć przycięcie cen – przynajmniej o symboliczne kilka procent.
Z badanych dużych e-hipermarketów ceny obniżyły: Auchan, Leclerc, Tesco oraz Alma. Bez obniżek cen obyły się tylko Piotr i Paweł oraz Frisco. Część z nich zaoferowała dostawę gratis, co może być argumentem decydującym w świątecznej gorączce zakupowej – wtedy oszczędności z tytułu kupowania prezentów w internecie rosną gwałtownie.
Żniwa czas zacząć.