fbpx

Do polski wkracza FairSquare. Będzie trzęsienie ziemi?

Nad Wisłą zadebiutuje wkrótce społecznościowa platforma e-sprzedażowa, której idea działania przypomina nieco Allegro, ale dotyczy usług i ofert last minute. Czy uda się jej osiągnąć sukces?

FairSquare to nowy model biznesowy w e-commerce, który został już przetestowany w USA. W Polsce podobnie jak Allegro, platforma zaoferuje narzędzia, dzięki którym sprzedający sami będą mogli zamieszczać oferty, decydować o wszystkich parametrach, w tym o wysokości rabatu lub czasie ich trwania. Dla e-przedsiębiorców oznacza to zatem pojawienie się nowego kanału sprzedażowego w naszym kraju.

Zakupy na FairSquare dokonywane są przez zarejestrowanych użytkowników platformy. Dzięki indywidualnym profilom i funkcjom społecznościowym serwisu użytkownicy będą mogli komunikować się ze sobą oraz z oferentami, wystawiać im opinie i oceny, a nawet blokować nieuczciwe praktyki. Takie rozwiązanie ma zapewnić społeczności serwisu FairSquare gwarancję zakupu pełnowartościowych produktów i usług, które będą w pełni odpowiadały ich wymaganiom.

Konta użytkowników to także ważna informacja dla oferenta – dzięki której dowie się, kto u niego kupuje. Wszystkie przeprowadzone transakcje zbierane są w przejrzyste statystyki – w ten sposób przedsiębiorca uzyskuje pełną kontrolę nad sprzedażą. FairSquare obiecuje również możliwość budowy lojalności wśród swoich najlepszych klientów, wystawiając limitowane oferty widoczne wyłącznie dla nich.

Zarówno klienci, jak i oferenci mogą się już rejestrować w serwisie. Według wstępnych informacji, otwarcie polskojęzycznej wersji serwisu miało się odbyć już pod koniec czerwca. Póki co, FairSquare nadal jest zamknięty.

Moim zdaniem

Czy amerykański serwis ma szanse odnieść w Polsce sukces? Wszystko zależy tak naprawdę od tego, czy uda mu się przekroczyć masę krytyczną użytkowników (zarówno kupujących, jak i sprzedających). W segmencie marketplace “the winner takes it all” i jak dotąd w naszym kraju nikomu nie udało się zagrozić pozycji, zdobytej przez Allegro. Z drugiej strony FairSquare (jak wynika z opublikowanych informacji) nie ma takich aspiracji i chce raczej wypełnić rynkową lukę, niż stawać do otwartej rywalizacji z pomarańczowym gigantem. Czy to się uda? Czas pokaże. Z cała pewnością nie będzie to łatwe.

Zostaw odpowiedź