fbpx

Dobry program lojalnościowy? Przyjrzyj się marketom i stacjom paliw

Z badań zaprezentowanych przez ARC Rynek i Opinia jednoznacznie wynika, że najlepsze programy lojalnościowe mają hipermarkety. Dużo dalej za nimi znalazły się stacje paliw.

48% z przebadanych osób w wieku 18+ potwierdziło, że bierze udział w programie lojalnościowym któregoś z hiper lub supermarketów. To znakomity wynik, który na dodatek został poprawiony o 7% w stosunku do roku ubiegłego. Z drugiej pozycji (w ubiegłym roku) wypadły apteki, które uzyskały wynik na poziomie 13% – bardzo słaby w stosunku do ubiegłorocznych 33%. Przyczyn tak drastycznego spadku należałoby zapewne szukać w zmianie prawa dotyczącego obrotu lekami.

Mocną pozycję utrzymały stacje benzynowe – 25% ubiegłym roku, a 26% w roku aktualnym. Respondenci wskazali także sklepy z odzieżą i obuwiem oraz sklepy kosmetyczne jako te, które prowadzą godne uwagi programy lojalnościowe. Wyniki to odpowiednio 11% dla odzieżówki oraz 9% dla pasmanterii.

 

Druga część badania została przeprowadzona na wybranych osobach, które zadeklarowały, że korzystają z któregoś programu lojalnościowego. Respondentów poproszono aby wymienili nazwę którejś z „lojalnościówek” – najczęściej pojawiła się nazwa Tesco Clubcard (35%), potem Vitay-Orlen (23%) oraz Payback (16%). Pierwszą piątkę zamykają Carrefour Rodzinka (13%) oraz Skarbonka Auchan. Przewaga hipermarketów w stawce jest więc wyraźna. Warto jednak pamiętać, że prośba o przywołanie jakiejś nazwy nie oznacza od razu, że respondent z danego programu lojalnościowego korzysta.

 

Czy to wszystko oznacza, że stacje paliw i hipermarkety mają zdecydowanie najlepsze programy lojalnościowe? Nie do końca, trudno nie wziąć pod uwagę częstotliwości z jaką klienci odwiedzają stacje paliw oraz sklepy spożywcze.

Zostaw odpowiedź